Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

många inoffare jag varit anmäld till har inte skickat ut något pm, utan man har förväntats dyka upp på tiden som är utsatt i anmälningstexten. några skickar dock ut mail-pm.
har du betalat, och pengarna har dragits från kontot, så går mycket att lösa på utställningsplatsen (ta med kvitto på betalningen om du är fundersam, för säkerhets skull).

många inoffare jag varit anmäld till har inte skickat ut något pm, utan man har förväntats dyka upp på tiden som är utsatt i anmälningstexten. några skickar dock ut mail-pm.
har du betalat, och pengarna har dragits från kontot, så går mycket att lösa på utställningsplatsen (ta med kvitto på betalningen om du är fundersam, för säkerhets skull).

Hmm... Är det verkligen så vanligt? Jag har aldrig varit med om det, men jag har å andra sida inte ställt på ett par år ;) Hur går det då till med nummerlapp och så? Och brukar det då inte stå i anmälningsinformationen att PM tex bara utgår via hemsida eller liknande?

*KL* (Jag har förövrigt aldrig heller varit med om att det inte skickats ut PM, men jag har å andra sidan bara ställt på några enstaka inoff)

Idag ställde jag Wahidah på en inofficiell utställning i Täby. Hon var enda salukin och det var inte många vinthundar öht anmälda (och de flesta var valpar :p). Men jag ställde enbart för att träna på att ställa henne själv. Hon brukar sega ihop totalt när jag visar, så om jag kan överlåter jag det till andra.

Resultatet: För första gången någonsin har jag fått något fint ord i kritiken om hur jag visar hund! :D Dessutom uppförde sig Wahidah exemplariskt! Jag är jättestolt även om vi bara slog en enda hund. Dessutom var det lite kul, för domaren föder upp whippet och skotsk hjorthund, så lite koll på vinthundarna lär han ju ha.

Kritiken:
"Bra storlek och proportioner. Utmärkt temperament. Vackert huvud & uttryck. Mörka fina ögon. Mycket vacker hals. Mycket vacker rygg och kors. Välvinklad runt om. Rör sig mycket väl från alla håll. Välpresenterad"
58464_1348436993.jpg

Ta åt dig! Domarna skriver inte "Välpresenterad" om de inte tycker du gör ett bra jobb ;) Trevlig kritik för övrigt :)

Hmm... Är det verkligen så vanligt? Jag har aldrig varit med om det, men jag har å andra sida inte ställt på ett par år ;) Hur går det då till med nummerlapp och så? Och brukar det då inte stå i anmälningsinformationen att PM tex bara utgår via hemsida eller liknande?

har varit med om det några gånger, men det kanske inte är så på andra ställen i landet :)
nummerlappen brukar jag få på plats när jag visar vaccinationsintyget, har hänt någon enstaka gång att jag fått nummerlappen via mail (när collie-klubben arrangerar, de är progressiva av sig :D ).

Ta åt dig! Domarna skriver inte "Välpresenterad" om de inte tycker du gör ett bra jobb ;) Trevlig kritik för övrigt :)

Tack :D jag försöker ta åt mig och inte tänka allt för mycket på att hon kanske var lite sprattligare än vanligt och därför faktiskt rörde på sig :angel:

Laa, tack :D Hon är väldigt blöt, iaf om benen. Det var verkligen inte den roligaste gräsmattan man kunde springa runt på där..

Inte jag, men var där med Rut förra året, gillade den utställningen! (Kanske för att det gick så bra ;))

Någon som ska till Danmark 3-4/11?

KL

Så var alla papper och PM på plats och det blir visst utställning imorgon ändå ;) :D

Någon som har några sista minuten-tips till en som ska ställa igen för första gången på 9(!) år? ;) Nerverna spökar redan...

Någon som har några sista minuten-tips till en som ska ställa igen för första gången på 9(!) år? ;) Nerverna spökar redan...

Lita på din hund! :D Tänk på hur fin och bra hund du har och försök strunta i allt runtomkring. Eller gör som jag, var så nervös över att du ska komma dit i tid och hitta rätt osv att det inte finns någon annan känsla än lättnad kvar när man väl är på rätt ställe osv ;)

Den lilla odågan går inte att lita på, hon har en räv bakom vart öra ;) Får försöka komma dit i god tid så att jag kan hinna kika lite på dem andra först :)

Lita på din hund! :D Tänk på hur fin och bra hund du har och försök strunta i allt runtomkring. Eller gör som jag, var så nervös över att du ska komma dit i tid och hitta rätt osv att det inte finns någon annan känsla än lättnad kvar när man väl är på rätt ställe osv ;)

Lita på att hon är fin i alla fall ;) och det är roligare att se lite påhittiga och busiga hundar i ringen än att se de där som är så utställningstränade att de bara uppför sig perfekt hela tiden (tycker jag iaf :D)

Kl.

Nu är vi hemma efter en blöt utställning. Kiro (kelpie 8 månader) blev 1 av 2 men fick inget HP dock en del fin kritik ändå. Roligast var kommentaren "Bra temperament". Syrran fick HP och blev BIR valp.

Nu blir det nog ingen utställning innan våren när han är över 1 år, får hoppas att hans framdel musklat på sig lite då så att han inte är fransysk längre.

Menar du Malmö Valp? Jag ska isåfall, ska ställa mitt vilddjur, blir vår andra utställning :)

Jag är sugen på att ställa min valp där :) Men vad jag förstår så är den rätt stor och välbesökt? Får se om vi vågar oss dit.

KL
Dagens debut för valpen gick OK, matte behöver träna ;) Happy fick HP och blev placerad 2:a (de andra var betydligt äldre och såklart mer utvecklade) med följande kritik:

Fint huvud och uttryck. Bra hals och överlinje. Fint kors och svansansättning, vällagd skuldra. Goda vinklar fram. Bra förbröst, välformad bröstkorg. Utmärkta vinklar bak. Lovande päls. Rör sig bra bak, sidan, fram. Trevlig

Det borde man vara nöjd med va? Är 9 år sedan sist så man har dålig koll... ;)

Vad bra! :) Kändes som det var en positiv ton genom hela kritiken, men som sagt är det länge sedan sist och har ingen aning om hur saker och ting förändrats, så även hur man skriver kritiken.

Mest nöjd är jag nog ändå med en så trevlig domare som tog försiktigt/vänligt men ändå ordentligt i valpen. Hon är i vanliga fall lite skeptisk till att vem som helst klämmer och känner på henne. Men domaren var riktigt duktig och kunde inte låta bli att pussa lite på henne :love: Känns som hon trots att fick en bra och positiv start på kommande utställningskarriär ;) :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka