Sv: Utställning 2012
Kl
Kom på att jag glömt berätta hur det gick när jag ställde svärföräldrarnas bulle i augusti!
Vi hade ganska höga förväntningar innan då hon är riktigt fin. Men redan innan vi skulle in i ringen så sa jag att vi får se hur det går, hon känns inte riktigt som sig själv. Hade rätt. I vanliga fall är hon ett krutpaket som glatt hälsar på alla, nu ignorerade hon domaren, vägrade ta godis och såg bara ut att vilja därifrån. Fick trots detta ett excellent, hade jag INTE väntat mig.
Dagen efter ställde vi för Mia Sandgren. Och jag säger bara det, vilken UNDERBAR domare!!!! Tänk om alla var så... Hunden kändes lika som dagen innan och när domaren börjar kolla igenom henne så berättar jag att hon inte är sig lik. Berättade hur hon varit dagen innan och hur hon är annars. Normalt brukar det vara lite hummande på sin höjd från domarnas sida, men inte här!
När hon fick veta det så tittar hon på mig och på hunden, tar med oss bort från tältet med kommentaren "så att hon inte förknippar tältet med obehag i framtiden"! Hon pratar mycket med hunden och får den att känna sig trygg, säger till mig att vi kör detta som en träning och vänder det till en positiv upplevelse. Är ändå mycket noggrann.
Slutade med att hon gav oss ett very good med kommentaren att hon idag inte kunde ge bättre men att hon har framtiden för sig.
I kritiken står det dessutom "trevligt visad", tror hon gillade en utställare som uppenbart gjorde allt för att hunden skulle gilla jippot
(jag berömde och uppmuntrade hela tiden, är på tok för vanligt i ringen med ryck och fyanden..)
Så, bara så ni vet, denna domare är GULD!