Utställning 2012

Sv: Utställning 2012

Jag har ställt min hund två gånger och det gick bra trots att jag inte tränade någonting innan. Klart du ska anmäla dig! :D

KL

I eftermiddag åker jag, min man, syrran och 4 av våra hundar iväg (nattlogi hos Falukorw, tackar för det :bump:! ) för att i morgon ta färjan till Gotland och ställa lör-sön.

Min aussie ställs i bruksklass (och har lagom till utställningen bestämt sig för att börja fälla, tack för det :p !), min dvärgschnauzer ställs i valpklass, och syrrans tik i junior och hane i öppen. Ska bli riktigt, riktigt kul (om det inte spöregnar, men väderutsikterna ser rätt goda ut :D)!

Min DS-valp var förresten på sin första SKK valputställning i helgen, och där blev han BIR :banana:!

221043_457989924234610_1715500215_o.jpg

bara anmäl, åk dit och ha roligt :D som du säger, inoffare är ju för träning.

jag håller tummarna för att det ska gå bra :) (och vilken snygg bild, och självklart snygg hund på bilden! :) )

Då var det dags att börja snygga till hårbollen inför morgondagens utställning i backamo!

Det ska visst regna hela dagen. Några tips för att hålla oss någotsånär torra? Det blir overall på Mattis och regnkläder och paraplyer för oss. Mattis får väl också ett paraply medan vi väntar. Synd att det inte är luva på oversllen ;) Tassarna blir blöta, men det får vi ta :p

Då var det dags att börja snygga till hårbollen inför morgondagens utställning i backamo!

Det ska visst regna hela dagen. Några tips för att hålla oss någotsånär torra? Det blir overall på Mattis och regnkläder och paraplyer för oss. Mattis får väl också ett paraply medan vi väntar. Synd att det inte är luva på oversllen ;) Tassarna blir blöta, men det får vi ta :p

Vad är det för overall du har?
Det finns annars "skor", som jag vet folk brukar ha till just utställningsbeardisar. Dock har ju din hund inte fått så mycket päls än, en vuxen beardis har ju väldigt mycket nertill - vitt dessutom. Så det kanske räcker att bara torka av och borsta för er del nu.

Stort lycka till imorgon! :bump: Vet du hur många beardisar som är anmälda?

Skor får bli när jag ställer officiellt :p det är en regnoverall från hurtta, mattis har aldrig haft den på sig, men han brukar finna sig i det mesta. Har jag tur kanske jag kan snylta på någon annans tält ;) det är 22 beardisar anmälda! :)

Senast ändrad:

Kl
Dag 1 av 3 avklarad!
Slutade med excellent CK och BIM!
Känns bra inför morgondagen :)
Kritik och bilder kommer så småningom..

Skor får bli när jag ställer officiellt :p det är en regnoverall från hurtta, mattis har aldrig haft den på sig, men han brukar finna sig i det mesta. Har jag tur kanske jag kan snylta på någon annans tält ;) det är 22 beardisar anmälda! :)

Såg nu att det är en stor utställning. Kul! :) Lyckades du få uppfödaren att ställa ut honom? Riktigt modigt annars att visa honom själv på en sådan stor utställning. Har inte uppfödaren något tält då?

Jag är inte så nervös av mig så kniper det så ställer jag själv, men vill jag så ställer uppfödaren :) jag har ställt på stora utställningar förr så det går nog bra! Uppfödaren har tyvärr inte tält, men det har min förre hunds uppfödare så jag kanske tränger mig in där ;)

Det slutade med att jag ställde själv och jag är jättenöjd! Han visade sig jättefint och stod riktigt snyggt! Han kom 2a av två valpar med kritiken:

"6 mån elegant hane, mkt rörlig från sidan, får utveckla mer skallbredd, vackert uttryck lång hals snygg överlinje, måste utveckla mer volym och bredda ut sig i njurpartiet. mkt moderat(?) benstomme rör sig väldigt bra från sidan, trångt bak, typisk valppäls."

bilder kommer sedan :)

Framgångarna fortsätter! Dag 2.
Excellent, ck BIR, är dessutom kvar bland de 6 bästa i gruppen, men blev till slut utan placering där. Domaren gillade pälshundar då vinnande hundar var: sheltie, bearded coliie, lh collie och old english sheepdog.

Sjukt nöjd och glad att vi kom så långt som vi gjorde:banana:
Nu laddar vi om för morgondagen och hoppas få nån som kan fota lite snygga bilder på damen:D

Tack!
På Gotland!
Imorgon är sista dagen av 3 (för oss med bruksras övriga har 2 dagar) och det är internationell så då tävlar vi dessutom om cacib!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka