UTST intr-hjälp mig!! =)

Casper

Trådstartare
Jag har hjärnsläpp el så e jag så nervös redan så jag inte ka tänka klart...
Kan flera hundar i ringen plocka cert el kan bara EN göra det?

Sv: UTST intr-hjälp mig!! =)

Det kan väl flera? Beror ju på vilka domaren tycker har cert-klass...

jag diskuterade med en kompis och hon trodde bara en kunde få det, men jag vill minnas att när jag ställde förra året så fick både min tik och en annan hane ett cert, men det kanske bara är bir/bim som kan få och dom andra inte?

Beror på ras. De flesta raser har att bästa CK-hund i tkl/hkl (dvs bir & bim) får cert, men ex jämthundar har så att alla CK-hundar i Jaktklassen kan få CERT.

Beror på ras. De flesta raser har att bästa CK-hund i tkl/hkl (dvs bir & bim) får cert, men ex jämthundar har så att alla CK-hundar i Jaktklassen kan få CERT.

ok, så om jag förstår dej rätt så kan en tik och en hane i varje ras få ett cert (om dom har kvalit´e så klart) men inte exempelvis två hanar?

Inom de flesta raser är det så, men som sagt jakt/bruksklas brukar inom flera raser innebära att flera CK-hundar får CERT.

Inom de flesta raser är det så, men som sagt jakt/bruksklas brukar inom flera raser innebära att flera CK-hundar får CERT.

okej, tack. Jag har ingen jaktis;) så jag misstänker att det är som vi skrivit innan:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 002
R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
799
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 172
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 841
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka