Utrustning?

M

Malin_Bus

Okej jag låter nog ganska dum nu men jag skulle vilja veta vad man ska ha för utrustning när man tränar fälttävlan.. ska precis börja med det.. :rofl: och jag skulle även vilja veta vad en övergjord är?
och vet ni några bra fälttävlansbanor omkring uppsala?

Sv: Utrustning?

förutom sadel+träns tycker jag att man ska ha rejäla benskydd, ev boots samt en brösta/förbygel. magplatta kan åxå vara bra

ryttaren: hjälm + säkerhetsväst, stövlar/bra skor+chaps,handskar m bra grepp

en övergjord är som en extra sadelgjord som man spänner runt sadlen om den vanliga skulle gå sönder ex

angående banor finns det en i uppsala, kolla www.uvfk.org
sen finns johannesberg i rimbo/gottröra typ de e ju inte såå långt, kolla på www.vasbyridklubb.a.se

Liknande trådar

R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
9 10 11
Svar
211
· Visningar
21 127
Senast: Nevermind
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Äpplet.
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod