Utrustning?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare Malin_Bus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 011
M

Malin_Bus

Okej jag låter nog ganska dum nu men jag skulle vilja veta vad man ska ha för utrustning när man tränar fälttävlan.. ska precis börja med det.. :rofl: och jag skulle även vilja veta vad en övergjord är?
och vet ni några bra fälttävlansbanor omkring uppsala?

Sv: Utrustning?

förutom sadel+träns tycker jag att man ska ha rejäla benskydd, ev boots samt en brösta/förbygel. magplatta kan åxå vara bra

ryttaren: hjälm + säkerhetsväst, stövlar/bra skor+chaps,handskar m bra grepp

en övergjord är som en extra sadelgjord som man spänner runt sadlen om den vanliga skulle gå sönder ex

angående banor finns det en i uppsala, kolla www.uvfk.org
sen finns johannesberg i rimbo/gottröra typ de e ju inte såå långt, kolla på www.vasbyridklubb.a.se

Liknande trådar

Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: Ramona
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
412
Senast: warg
·
Kläder & Bli fin Halloj, Jag tror här finns några som har piercingar och kanske vet. Har provat googla, men känner mig ändå lite osäker. Jag har...
Svar
16
· Visningar
1 195

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka