Utrustning till kallblod?

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare dolphinsmile
  • Startdatum Startdatum
D

dolphinsmile

Ni som har både varmblodiga och kallblodiga travare.. Vad använder ni för utrustning till era kallblod som ni inte använder till varmbloden? Och varför?
ta med allt, special vagnar, bett, selar till träning tävling osv..

Sv: Utrustning till kallblod?

Har autocheck till nordisen för att han behöver längre i starten o sen ngt högre lite senare.
Han går även med bitlapp pga att han ska få svårare att bita fast bettet.Det är väl det ända tror jag.

ja, den ena har en egen vagn för hon har vart så j-a fet så hon kom inte in mellan skalmarna på varmblodens vagnar :o men hon ser bättre ut nu som tur är :angel: hon går även med raymondcheck som jag inte har använt på varmbloden... kallblodsvalacken går med ungefär samma utrustning som varmbloden :)

Det enda som skiljer är att man ibland kan ha en mindre vagn, mindre häst med mindre rörelser än varmbloden. Dessutom är det kanske lite mer frekvent med raymond, amerikansk raymond, burch check, svansgaffel, halsbygel och liknande, eftersom kallbloden ibland tenderar till att hänga sig i käken hårdare än varmbloden. Kallbloden är kanske inte lika ofta i behov av tungband heller. Men utgångspunkten är exakt lika utrustning, sen får man se till individen. Bland de som jag har nu så skiljer inte mycket, varmbloden går med mest utrustning på sig, om man nu ska se till antalet utrustningsdetaljer.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 969
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 689
Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 167
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar