Utom tävlan

M

momeli86

Sitter och funderar på en sak.
När jag rider utom tävlan behöver jag bry mig om startsignal då eller kan jag börja när jag känner att hästen är redo??
Om han skulle vägra 3 ggr får jag fortfarande avsluta banan då??
Tacksam för svar

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Utom tävlan

du ska starta inom 45 sek efter att du fått startsignal
det brukar vara samma regler fast man inte får med sitt resultat i listan.

eller hur menar du utom tävlan? på typ klubbtävling/CR eller vanlig tävling?

Det enda som skiljer när man ider utom tävlan är t.ex. att om du intehar en licens/rätt licens för just den tävlingen kan du rida utom tävlan och som sagt får du inte stå med i resultatlistan/ kan ej bli placerad. I övrigt brukar det vara samma regler som gäller, iallafall vid vanliga tävlingar.

eller hur menar du utom tävlan? på typ klubbtävling/CR eller vanlig tävling?

Det är en klubbtävling. Skall hoppa 50 cm fast jag rider häst det är därför jag rider utom tävlan för att det inte skall bli orättvist för de andra.:D
Undrade därför att eftersom jag inte kan bli placerad spelar det väl ingen roll om jag tex startar efter startsignalen...:smirk:

starta efter man har fått startsignal ska man. Idag får du även på vanliga tävlingar starta efter att dina 45 sekunder har gått, men klockan börjar ticka i stället så risken för tidsfel är stor.

Eftersom det är en klubbtävling föreslår jag att du kollar med klubben, de har ibland egna regler.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
588
Senast: Mli
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 533
Senast: corzette
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
11 718
Senast: Ajda
·
Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen...
2
Svar
28
· Visningar
791
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Badrumsrenovering