Utmattning

M

Mirac_

Tror jag kört slut på mig själv, är gravid och orken är helt slut.
Kan inte slappna av och känner mig tvungen att göra en massa saker hela tiden. Sover inte ordentligt om nätterna heller. Igår kväll var jag så trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna men de kryper i kroppen så jag kan inte slappna av.
Dras med en dunderförkylning oxå men kan inte ta de lugnt för de. Har varit hemma ett par dagar nu men är inte ett dugg utvilad för de.
Imorse körde jag och lämnade dottern hos dagmamman för att jag ska kunna vila.
När jag väl kom hem igen orkade jag inte kliva ur bilen utan satt där 45min och grät för jag inte orkade gå in och för att jag inte orkade gå ut och ta på hästarna täckena så dom kunde gå ut.
Vad ska jag ta mig till?

/ Trötter

Sv: Utmattning

Hejsan Trötter!

Känner så igen mig i dig, nu är det längesen jag väntade, men jag var såtrött med endå inte.

Kom ihåg att det är ett heltidsjobb att gå och vara gravid, hormonerna spelar en ett spratt och man är sååå känslig..

Du behöver inte göra en massa saker, du är ju GRAVID, DET är att "göra en massa saker".

Styrkekramar till dig, vet precis hur det känns!!

Slappna av och fixa naglarna eller nått. :angel:

Tack för dina kramar dom värmde. :)

Problemet är att när jag försöker slappna av så kryper de liksom i kroppen. Kan inte vara stilla. Min sambo ställer upp och fixar så egentligen finns de inget jag måste göra men min kropp och hjärna vägrar lyssna på de.

Ska verkligen försöka slappna av, ska lägga mig i sängen och läsa lite.

Åh vad jag känner igen mig...hade nästan kunnat vara jag som skrivit det där. Nu är jag inte gravid längre, men har ju en 1 åring & en 2 veckors att ta hand om + alla "måsten". :crazy:

Jag har så höga krav på mig själv vad gäller allt runtomkring, hemmet ska vara skinande rent och hästarna ska skötas ordentligt. Är som dig, sätter jag mig ner när jag vet att jag har massor som jag "måste" göra så kryper det i kroppen och jag blir stressad av bara tanken på allt som "måste" göras.

Vet ju att ingen annan gör det heller, så gör jag det inte idag så måste jag göra det imorgon. För tyvärr är inte min sambo lika hjälpsam som din. :mad: Visst, han tar hans om barnen och kan även erbjuda sig att hjälpa till med hästarna (men jag vill ju helst göra det själv, så det blir ordentligt gjort. ;)). Dock skulle han GÄRNA få hjälpa till med hushållssysslorna, men det skulle han inte ens göra under pistolhot. :mad:

Har inga råd och ge...vet ju själv hur svårt det är att slappna av och bara ta det lugnt. Men du får försöka. ;)

Jag fick början till havandeskapsförgiftning där i slutet av denna grav, ant för att det blivit lite väl mkt på slutet. För det gick över av sig själv då jag blev inlagd och fick vila upp mig ett dygn. Sedan föddes bebben 3 dygn senare som tur var.

De där med att jag måste göra det själv de själv för att det ska bli bra, skulle kunna vara mina tankar du tänker.
Är precis som du. Kan inte släppa saker och ting. Vill oxå att allt ska vara rent och fint både inne och ute hos hästarna. Just nu har jag hö, halm och täcken över hela golvet i stallet och jag blir tokig. Får ingen ro förrän där oxå är fint.
Vill inte ha det uppställt (lätt när vi renoverar :) ) men de blir liksom inte tillräckligt. När allt är undan plockat och rent så bara måste jag sortera i skåp och lådor och jag vet inte allt. Blir galen på mig själv men kan inte stänga av heller. *jättesuck*
Idag kan jag inte göra något för jag har nog fått foglossningar, kan knappt gå. Kanske tur så jag kan vila :crazy: Fast då funderar jag ist på allt jag skulle behöva göra.....

Ja, de va en bra idé :)

Var hos BM idag, hon rekomenderade att sambon ska masera mig varje kväll. De tyckte jag lät väldigt bra :bump:

Liknande trådar

Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 161
Senast: Trott
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 150
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 217
Senast: Yrsel
·
Övr. Barn Hej kloka medsystrar. Jag känner mig helt slut som förälder, maka och människa. Just nu går den mesta av min energi åt till att gå upp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 196
Senast: Sar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar