J
Jippo
Har fått mitt sto - 95 utdömt pga hovbenssänkning efter fång. Har varit halt till och från under snart 1½ år. Sista tre månaderna kan jag inte ens skritta 20-30 minuter i skogen utan att hon blir halt igen. Får hon sen skrota i hagen 1 vecka är hon helt ohalt och busar, sen när man skrittat några dagar är det kört igen... Nu har en vet. bestämt att hon ska dömas ut och jag tycker det känns både och. Samtidigt som vi pratade länge och väl om att hon har ont (har ändrat sitt rörelsemönster t.om, främst på det benet) så blir jag ändå osäker.... Men det är väl så, att det sista som överger en är hoppet... Har ännu inte hört nåt från försäkringsbolaget, så sista ordet är ju inte sagt, men vad jag undrar, hur länge skulle ni hålla på att försöka?? Denna hästen har vilat mer eller mindre sista året pga att jag varit gravid (bara gått i hage och då varit ohalt), och jag tänkte att hon "vilat sig bra" under min graviditet, men nu när man inte ens kan skritta henne som sagt.... Min vet. trodde inte att hon blir bra på längre vila heller, då hon som sagt inte gjort mycket annat det sista året.... Är jag en väldigt hemsk männinska som accepterar utdömingen, eller är jag ännu hemskare som funderar på OM hon skulle kunna bli bra......???