Utbildningar ?

anniiika

Trådstartare
Jag har en liten dröm att starta ett eget litet företag i framtiden inriktat på problemlösning, trick och lösträning, samt kanske bedriva en mindre "ridskola" där eleverna inte bara lär sig hopp/dressyr utan snarare alternativ hästhållning och hantering som trick, löst osv. Som sagt är det bara en dröm men det skulle ju vara roligt att kanske uppfylla en liten del av den. Givetvis så lär man ju utbilda sig någonstans för att man ska ha lite bakom sig och få erfarenhe.

Min lilla fundering är vart man ska börja ? Är som sagt inte intresserad av att bli hopp/dressyrtränare så det är inte vad jag vill inrikta mig på när jag utbildar mig. Några tips ?
 
Sv: Utbildningar ?

Gå någon form av utbildning, ex. hippolog utbildningen. Även om du blir utbildad i hopp och dressyr så måste du ju inte jobba med det sen :)
Gör praktik och jobba på olika hästgårdar, det lär man sig mycket på!
 
Sv: Utbildningar ?

Eller så börjar du med att utbilda dig inom företagande så du har koll på vad som behövs för att driva ett eget företag.
 
Sv: Utbildningar ?

BYS har en utbildning för hästföretagare, den går på distans.
Annars finns ju olika ledarutbildningar hos Hästsportens folkhögskola i Strömsholm.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Varning för långt inlägg, läs gärna allt innan svar. Lite bakgrund om mig som kanske gör det lättare för er att hjälpa mig och kunna ge...
Svar
8
· Visningar
1 823
Senast: Verdandi
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 497
Senast: Cambrie
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 474
Senast: Pyrran
·
Hästmänniskan Hejsan! Jag känner att jag behöver lite hjälp med mina funderingar kring min häst. Det är så att för ungefär 1 år sedan så köpte jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp