Utah - ny skäck i halvblodsavel

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gragge
  • Startdatum Startdatum
G

gragge

Nu följer jag inte skäckarna så mycket men den här verkar bättre än många "annorlunda" färger man sett. Landgraf, Ramiro, Amor och Marco Polo i stammen!
Brukar ju bli uppståndelse här inne när de här (annorlunda färgade) hingstarna kommer på tal så tänkte bara visa er Utah som är klar för svensk avel 2007.

Försökte använda deras bilder men de var fastlåsta så ni får hålla tillgodo med länken:
Utah van Erpekom

Sv: Utah - ny skäck i halvblodsavel

Menar du att han blivit godkänd för spermaimport eller på vilket sätt är han klar för svensk avel?

Trevligt med en skäck med full stam! Och jag ser att hans morfar lämnat härlige Zancor:)

kul med lite färg! men frågan är ju hur mycket han kommer att bli använd... inget ont om skäckar då jag själv har en dock shettis... men jag upplever det som att ridhästar som är skäckar sjunker i pris och efterfrågan pga färgen!? därför undrar jag hur användbar han kommer att bli?

Får avkommorna gröna papper så är det nog mycket attraktivt. Jag upplever att skäckarna är betydligt mycket dyrare än de enfärgade och att en skäck utan stam hittar hem mycket lättare än en enfärgad sådan.
Jag tycker bara det är positivt om det kommer att finnas en godkänd hbl. hingst som skäckfantasterna kan välja att använda.
Ulrika

är det han som sorbe hade som avatar? tycker mej känna igen honom. kul med en skäck även om jag inte gillar skäckar

vad finns det mer för hingstar i sverige som är skäckar? med stam. jag vet att det inte finns någon som är godkännd, men kanske som är en bra individ med trevlig stam.

Nu följer jag inte skäckarna så mycket men den här verkar bättre än många "annorlunda" färger man sett. Landgraf, Ramiro, Amor och Marco Polo i stammen!
Brukar ju bli uppståndelse här inne när de här (annorlunda färgade) hingstarna kommer på tal så tänkte bara visa er Utah som är klar för svensk avel 2007.

Försökte använda deras bilder men de var fastlåsta så ni får hålla tillgodo med länken:
Utah van Erpekom

Jag vet hur man gör :p

17.jpg

3.jpg

utah_zuidlaren2_05.jpg

Och jo det är den hingsten som John Whitaker tävlar

Senast ändrad:

vad finns det mer för hingstar i sverige som är skäckar? med stam. jag vet att det inte finns någon som är godkännd, men kanske som är en bra individ med trevlig stam.

Utah är den ende skäckhingsten jag vet som du direkt kan få gröna papper på avkomman.

kul med lite färg! men frågan är ju hur mycket han kommer att bli använd... inget ont om skäckar då jag själv har en dock shettis... men jag upplever det som att ridhästar som är skäckar sjunker i pris och efterfrågan pga färgen!? därför undrar jag hur användbar han kommer att bli?

Läckert!!!

Jag har själv erfarenheten att skäckar är lätt sålda. Den jag hade var ca 165 cm hög och ej känd stam. Men det var inga som helst problem och priset var bra.

På tiden att någon ordnade en hingst som ger riktiga papper.

Men personen ifråga som tar in kanske bara har för avsikt att ta på egna ston??

Var inte den med på GHS förra året? har ett svagt minne av en Whitaker tror det var robert? som red en skäck där då.

Det snackades om det på gnägg sen.

Var inte den med på GHS förra året? har ett svagt minne av en Whitaker tror det var robert? som red en skäck där då.

Kan vara denna han red. stog nåt om att Whitaker skulle tävla honom på hemsidan

btw han va skit snygg!:love: nån som vet hur man kommmer i kontact med hon som tog in fryst från honom?

J W har även 2 andra skäckhingstar som han tävlar, men vet med bestämdhet att den ena har för kort härstamning för att godkännas. Ska kolla upp vad dom heter./Madde.

är det han som sorbe hade som avatar? tycker mej känna igen honom. kul med en skäck även om jag inte gillar skäckar

Nej, skäcken jag hade heter Nureev du Houssoit.
Har även haft Nepos van Limbo, men det var ett tag sen.

Nureev har jag inte riktigt kommit fram till vad han är för kön, förutom av det "manliga" så att säga. Ibland står det att han är hingst och ibland valack, men jag tror till 99,9% att han är valack.

John Whitaker hade även en annan skäck som hette Nepos van Limbo, en valack. Dock avled han efter att inte ha tillfrisknat från kolik i slutet av förra året.

Båda hästarna har hingsten Limbo som pappa. Färgen kommer från Samber.

Liknande trådar

R
Avel Med tanke på alla hätska diskussioner om fullblod och vad man vill ha (och tydligen framförallt vad jag inte vill ha:crazy: ) så vill...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
41 149
Senast: Mayaanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka