Ut ur graviditetsgarderoben.

via

Trådstartare
Tänkte att jag skulle ta och göra min graviditet officiell också.
Jag är 12+1 i dag:) , och det är min andra graviditet. Vår dotter fyller snart fyra år.:love:
 
Sv: Ut ur graviditetsgarderoben.

grattis..

Har ni planerat att ha den åldern mellan era barn? Eller "bara blev det så"?

Anlednigen till att jag frågar är att jag och min sambo vill ha runt 4 år mellan detta barn (bf om 3v) och nästa. Men då har alla sagt att vi inte borde vänta så länge..

//doris
 
Sv: Ut ur graviditetsgarderoben.

grattis..

Har ni planerat att ha den åldern mellan era barn? Eller "bara blev det så"?

Anlednigen till att jag frågar är att jag och min sambo vill ha runt 4 år mellan detta barn (bf om 3v) och nästa. Men då har alla sagt att vi inte borde vänta så länge..

//doris

Nähä och varför inte det då???
 
Sv: Ut ur graviditetsgarderoben.

jadu..

vi får många olika anledningar..
Från att man behåller sitt SGI om man har mindre än 2 år mellan barnen, till att barnen har mer nytta av varandra om det inte är så långt mellan, samt att man har blöjbarn samtidigt - eftersom det tydligen är jobbigt att "börja om på nytt"..massa konstiga anledningar får vi iaf..
Den dummaste är ju "men ni skall inte ha mer än 2 år mellan, för barnens bästa"..hmmf
 
Sv: Ut ur graviditetsgarderoben.

Äsch, det är fyra år mellan mig och min lillebror och det går då ingen nöd på oss! :p
 
Sv: Ut ur graviditetsgarderoben.

Fyra år mellan mig och min lillebror med, vi har alltid kunnat leka!

Och om man för barnen för tätt, två som ska ha körkort samtidigt!! Nä, bättre att sprida utgifterna!
 
Sv: Ut ur graviditetsgarderoben.

Tack för alla Grattis!
Jag mår bra nu, men har varit väldigt illamående. Nu roar jag mig med lite foglossningar istället.
 
Sv: Ut ur graviditetsgarderoben.

Har 3 år o 9 månader mellan mina o de leker då med varandra ;)
Är jättebra med en som är lite större tycker jag, hon var min "hjälpreda" o hämtade saker o så när minsta var bebis och var jätteintresserad. Kanske lite avundsjuk, eftersom hon haft oss för sig själv så länge men inte värre än att fördelarna överväger.
 
Sv: Ut ur graviditetsgarderoben.

ganska lika som vi tänkt.. Har man lite mer än 3 år mellan, gärna 4 så hinner man med att ge 1:an fokus, och sen kan 1;an vara med och hjälpa till mer när 2:an kommer.

Verkligen skönt att höra att det finns ni som har det lika.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 823
Senast: gulakatten
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 437
Senast: Destiny_D
·
Småbarn Jag är ju föräldraledig med sonen och dottern går på samma förskola som sina kusiner på 1,5 och 3 år. Jag brukar hämta dottern strax...
Svar
19
· Visningar
1 876
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
12 673
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp