Fraggel_Tess

Trådstartare
Min lilla Elektra har fått lite problem med höger öga så nu är vet.besök inbokat i eftermiddag. Håll tummarna för oss att det inte är något allvarligt :crazy:

Sv: Usch...

Det blinkas med ögat mer än det andra och det ser irriterat ut. Vi kan inte se något som sitter och irriterar men varken jag eller sambon är veterinärer så vi ringde imorse till vet. för en kontroll. Avskyr när det har med ögon att göra :crazy:

Det var något kärl som var lite vidgat + mummel och mummel.
Om det är bättre till måndag så blir detblodprov för då kunde det var något invärtes men jag är tveksam att det är något allvarligt.Elektra äter, dricker, busar och är precis som vanligt förutom att hon blinkar mer med det ögat...

Ja det är i alla fall konstaterat att hon inte är så sjuk nu men där emot har jag lyckats stuka foten rejält. Vi skulle bara ut på kisspaus då jag ser något sitter vid ängkanten och det fick visst Elektra syn på också. Så idag har vi haft hubertusjakt till fots.

Det var nog en vacker syn först en hund sedan en styck matte och därefter två ponnier på rad som jagar stackars mickel räv. Dock kom Elektra tebax så fort räven försvann till skogs.

I alla fall lyckades jag göra en pladasklandning i hästhagen så nu får jag vila fossingen...

Det är bra det :) Jag försöker också anamma det tankesättet ibland *ha ha* Men jag är mest intresserad av vad ponnierna gjorde? Var ni ute och gick med dem?

Ponnierna går på den ängen som räven satt och filosoferade på. Och när de fick syn på mig, hunden och räven så fick de för sig att det var kapplöpning eller nåt...

Ahaa! Ja ja! Det var väl störtkul att det blev lite action :p

Vart vi bodde förrut så hade vi hästarna lös på gräsmattan framför huset. Låter väl rätt så okej, men det var en anglo, ett halvblod och ett 170 cm stort fullblod *ha ha* Då lyfte folk på ögonbrynen. Men de gick bara där för att klippa gräsmattan, så det var inte jämt och ständigt. Men att ligga och försöka sola med de lösa var helt omöjligt. Fullblodet var så nyfiken så det blev lite obehagligt nästan. En sån vill man inte ha över sig...

Ja ponnierna tyckte det var skitskoj dock så verkade inte gammelräven uppskatta det. Han återkom för en stund sedan och blängde surt upp mot huset. Han sitter och vaktar på sork/möss i solskenet...*S* Förstår att folk tittade när de passerade er gräsmatta :)

Då är vi två med ond fot, jag skulle in genom altandörren och hann in med ena foten men inte den andra, och jag min idiot drog igen dörren och klämde foten. Hårt :crazy:
Tur att jyckens öga inte är jättedåligt iallafall :)

Aj aj aj...*Krya på dig* Det ser bättre ut ögat idag och vad jag har sett så blinkas det inte så mycket. Fast nu ligger Elektra och snarkar som en gris här intill så nu är det svårt att spana på ögat.

Haha :D sist vi efter badat låg Cassie och sov och drog timmerstockar från 14 till sju på kvällen :D :D
Livet är hårt ;) :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 770
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Redfox
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 793
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
523

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka