Ingen aning, brukar sällan läsa om kändisbegravningar.Var det inte nån kändis ( ulf Larsson? ) som fick med sina hundars aska i kistan ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen aning, brukar sällan läsa om kändisbegravningar.Var det inte nån kändis ( ulf Larsson? ) som fick med sina hundars aska i kistan ?
Jag har tänkt att jag skulle vilja ha hennes kranium kvar faktiskt.
Hm. Känns på något sätt lite makabert det också. Jag skulle bara vara intresserad av kraniet, behöver man typ .. halshugga katten även om det är bara skelettet kvar?Det är lättare än man tror. Egentligen är det bara att begrava katten i en tvättpåse (nät) av syntetmaterial, och sen vänta ett år med att gräva upp igen. Då kommer naturen ha gjort "rent" benen, och du har ändå allt samlat på ett ställe iom tvättpåsen. Så slipper man maceration och sånt hemma. Sorry, är van med att ha de här konversationerna på engelska så jag vet inte riktigt vad de olika processerna heter på svenska
Måste det vara din katt då? Jag har för mig att man kan köpa avgjutningar eller riktiga skallar.Hm. Känns på något sätt lite makabert det också. Jag skulle bara vara intresserad av kraniet, behöver man typ .. halshugga katten även om det är bara skelettet kvar?
Eller ställa sig ute i trädgården och gräva upp sin begravda katt ...
Ja alltså gräva upp måste du ju, men du borde inte behöva halshugga utan bara plocka upp det liksom.Hm. Känns på något sätt lite makabert det också. Jag skulle bara vara intresserad av kraniet, behöver man typ .. halshugga katten även om det är bara skelettet kvar?
Eller ställa sig ute i trädgården och gräva upp sin begravda katt ...
Känns lite som att bryta griftefriden att gräva upp en djurkropp ( vet att lag om griftefriden inte gäller djur, men tycker ändå inte de ska röras när nan begravt dem).Det är lättare än man tror. Egentligen är det bara att begrava katten i en tvättpåse (nät) av syntetmaterial, och sen vänta ett år med att gräva upp igen. Då kommer naturen ha gjort "rent" benen, och du har ändå allt samlat på ett ställe iom tvättpåsen. Så slipper man maceration och sånt hemma. Sorry, är van med att ha de här konversationerna på engelska så jag vet inte riktigt vad de olika processerna heter på svenska
Baserat på vad?Känns lite som att bryta griftefriden att gräva upp en djurkropp ( vet att lag om griftefriden inte gäller djur, men tycker ändå inte de ska röras när nan begravt dem).
Ja vi tycker ju olikaKänns lite som att bryta griftefriden att gräva upp en djurkropp ( vet att lag om griftefriden inte gäller djur, men tycker ändå inte de ska röras när nan begravt dem).
Ja precis. Tänkte mer på att när man begraver ett djur då görs det på ett ställe där man avser att det ska ligga resten av tiden och inte gräva upp och flytta. För jordbegravda människor är det väldigt svårt att få en grav flyttad.Ja vi tycker ju olika
Jag tänker väl att det är mer fridfullt att vila hemma där man alltid varit än att ligga nedgrävd i kall våt jord.
Jag har redan två stycken (3D printade tror jag) Detta skulle vara mera för att det skulle vara hon, ett minne av henne.Måste det vara din katt då? Jag har för mig att man kan köpa avgjutningar eller riktiga skallar.
Tänker du så även om man hade grävt en grav där de ska alltid ligga utan att man tar upp dem igen?Ja vi tycker ju olika
Jag tänker väl att det är mer fridfullt att vila hemma där man alltid varit än att ligga nedgrävd i kall våt jord.