Urläcker hingst!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Medea_1
  • Startdatum Startdatum
M

Medea_1

Han heter Alpen Corrado är E:Alpen Furst 517
e. Utrillo 432
e. Ernö3959

u. Anisett, han. 60267

u. Alprosen 6928
e. Jovial 369

u. Alpen klee 5896
U: Carola 10638
e. Orkan 444
e. Hurrican xx

u. Diana 5795

u. La sombra 5746
e. Drabant 315

u. Nola 4645

Han hoppar som en gud och är ur läcker i dressyren men var kommer han ifrån!!! Hans förfäder???

Sv: Urläcker hingst!!!

Va skoj!!! Men vem är han och var kommer han i från??? :confused:

Ja jag vet att han har en hemsida!!! Men hans förfäder undrar jag över vilka är dom??? :confused:

Jag undrar om hans stamm är derssyr,hopp eller balandat! Vad hans förfäder har presterat! m.m.

Lite info:
Alpen Fürst 517, mörkbrun, 164 cm, född 1972 död 1999, e:Utrillo 432-Jovial 369-Milex 164. Född hos Helge Nilsson, Malmö. Tillhörig Anders Carlsson, Palsgård, Skänninge, I avel 1975-99. Prem. A

Orkan 444 (13), fux, 163, född 1964, död 1973. e Hurricane xx-Diogenes 311-Effendi. Född hos och tillhörig Ingrid Birger, Tylehög stuteri, Tomelilla. Prem. B. I avel 1967-73.

Förr tävlades inte hingstar generellt, så Alpen Corrados förfäder är inte tävlade i hoppning eller dressyr. Däremot så var morfarsfar Hurricane xx framgångsrik på galoppbanorna!

Vad exakt är det som du tycker är så läckert hos Alpen Corrado? Har sett honom själv, han var tung men rörde sig OK, har dock sett många snyggare hingstar.

Hans psyke är underbart!!! Han kanske ser tung ut men det är han inte!!! Syrran har ridit honom!!! Får bra avkommor oxå!!! Lugna och stabila i huvudet!!! Lätt hanterliga!!! :banana:

Hm du tycker inte du överdriver lite med tre !!! efter varje mening???

Trevlig hingst...men inte SÅÅÅ speciell i mina ögon dock.

Ja liknar smygreklam faktiskt - dök upp något liknande om just AC i en annan tråd också...- med flit eller ren tillfällighet??

eh.. gäller dock inte alla!
red en alpen corrado avkomma, och den var allt annat än trevlig. helt bäng, ohanterlig och ingen respekt för någonting.
Dessutom brukar avkommorna som jag sett ute på tävlingar vara ganska små, tycker jag iallafall.

Det var det jag kom ihåg, det var därför jag började undra om det var någon smygreklamskampanj. Till och med förra året hade han ju bara haft 50 ston...

crazy skrev:
Ja liknar smygreklam faktiskt - dök upp något liknande om just AC i en annan tråd också...- med flit eller ren tillfällighet??

Det kanske var jag som startade den tråden! ;)

Jag har bara en väldigt trevlig Alpen Fürst avkomma som således är halvbror med Alpen Corrado. Eftersom jag planerar att köpa unghäst om några år blev jag nyfiken på A C.

Men undrar lite över att han inte betäcker fler ston? :confused:
Nån som vet?

mvh Diamonia

Han är inte populär helt enkelt.Konkurransen är hård och är man svenskfödd hingst så är det ännu svårare...

Var det du som gjorde det inlägget??Men det stod exakt likadant i den tråden...med hela långa härstamningen upplaggd så...eller du menade att du startade tråden där det blev ett sådant inlägg??

Naturligtvis får man fråga om vilka hingstar man vill...det var bara att Medea_1 inlägg hade ngt överdriven attityd....vilket får en att undra om det är någon slags smygreklam på G.

Det var precis det långa upprabblandet av härstamningen som jag reagerade på!

Kan tillägga till det du skrivit om hans popularitet så har han ju Utrillo till farfar vilket gör att många stoägare väljer bort honom p g a inavelsrisken.

Smyg reklam??? Jag tycker han är läcker och ville veta mer om hans stamm!!! Hur mycket han används i avel bryr jag mig inte om vill bara veta mer om honom och hans för fäder!!! ;)

Det var Diamonia som ville veta mer om varför han inte betäckt så mycket.

Ja information om fäderna ligger ju på några inlägg ovan...sedan finns det väl en del på allbreedpedigree...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka