Sv: Uppskattade presenter
Jag tyckte det var jobbigt att få kläder. Ofta var det grejer som givaren tyckte var söta/praktiska/coola/förnuftiga men som varken jag eller sambon var speciellt förtjusta i. Dock måste de ju användas ett par gånger ändå eftersom
man inte vill såra någon.
Några stycken av våra vänner har faktiskt frågat vad vi tyckt om och sen hållit sig lite inom ramarna. Mycket mer uppskattat!
Vi har upprepade gånger gett bort filtar från
Elodie Details. Jag är väldigt förtjust i deras filtar och de som fått dem har använt dem mycket så de borde ju vara nöjda. Dock har jag en vän som jag vet inte skulle uppskatta en sån filt så de får vi hitta på något annat till.
Det enda som sonen har kvar är ett konto med fonder. Det är väldigt uppskattat med en liten slant där. Många som fått numret har satt in pengar flera gånger. Dock har vi bara gett bort kontonumret till de som frågat.
När lillkusinen kom frågade vi vad de ville ha. Sa en ungefärlig summa som vi kunde tänka oss och så fick de fundera lite. Det blev en Elodie-filt, en Elodie-snuttetrasa och en bärsele från
In the pocket baby. Vi hade fått låna massor av saker av dem när sonen föddes och vi ville "betala tillbaka" lite.
Tror inte det finns några självklara svar på din fråga. Alla är så olika! Bästa kanske är att fråga. Vill man inte fråga kan man kanske gå med blivande mamma eller pappa en sväng på stan och känna in vad de tycker om för grejer eller om det är något de suktar över.
Mvh Miks