Uppsättning

grodan21

Trådstartare
Jag jobbar i en bransch som är konjunktur känslig och vilket har lett till att jag har kollegor som blivit uppsagda nu. Det kom ganska oväntat, vi fick inte några indikationer på att det skulle ske uppsättningar. Detta har lett till att jag är livrädd att bli av med jobbet, främst på att jag tror att ingen skulle vilja anställa mig. Detta då jag känner mig dålig på mitt jobb och är socialt inkompetent. Men hur släpper jag oron för att bli uppsagd? Egentligen hade det kanske varit bra, då jag egentligen hade mått bra av ett annat jobb.

Jag blev uppsagd (felaktigt) förra året och det är det bästa som hänt någonsin! Facket var inblandat och de sa åt mig: vi kan dra det juridiskt, men vill du verkligen vara kvar? Jag hörde va de sa, blev uppsagd och mår så sjukt mycket bättre. Man dör inte av att bli uppsagd, att vara arbetslös är inte the end of the world.

Jag blev uppsagd (felaktigt) förra året och det är det bästa som hänt någonsin! Facket var inblandat och de sa åt mig: vi kan dra det juridiskt, men vill du verkligen vara kvar? Jag hörde va de sa, blev uppsagd och mår så sjukt mycket bättre. Man dör inte av att bli uppsagd, att vara arbetslös är inte the end of the world.
Problemet är att jag inte anser mig att vara anställningsbar :( och nästan alla företag i branschen har problem just nu, så speciellt eftertraktade är vi nog inte på arbetsmarknaden.

Är livrädd att bli långtidsarbetslös

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 638
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 885
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 966
Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 599
Senast: nowayout
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka