missanonym
Trådstartare
Om man står i ett stall och inte har skrivit under något uppstallningsavtal/kontrakt, vad gäller då för uppsägningstid? Har fått ett förslag på avtal från stallägaren att granska vilket jag gjort för ett bra tag sedan och har därefter påpekat vid flertalet tillfällen för stallägaren att vi borde skriva avtal/kontrakt, något som alltså inte gjorts. Känner att det ligger lite på stallägarens bord och borde vara av hens intresse att få det gjort. Om jag skulle få för mig att vilja flytta min häst, är det då uppsägningstiden i avtalet som gäller (som ingen av parterna undertecknat) eller kan jag teoretiskt sätt ta och flytta min häst från en dag till en annan utan att bli betalningsskyldig? För mitt eget intresse vill jag ju också ha ett undertecknat avtal för att inte riskera att bli ombedd att flytta från en dag till en annan och stå där utan några rättigheter.
Trivs bra i stallet så det är inte något jag funderar över att göra, men är intresserad att veta ifall att det skulle bli intressant.
Trivs bra i stallet så det är inte något jag funderar över att göra, men är intresserad att veta ifall att det skulle bli intressant.