H
heineken
Jag har fått ett erbjudande om en stallplats som jag inte kan tacka nej till, och jag nämnde det för stallägaren där min häst står uppstallad nu, att jag ev, skulle flytta till stan, om jag fick platsen. Nu har jag fått den, men det är bråttom bråtton, annars försvinner platsen. Jag frågade stallägaren igår om uppsägningstid, då vi inte har skrivit något kontrakt, men hon gav mig inget svar, utan började prata om annat istället. Så nu vet jag inte alls hur jag ska göra. Jag har frågat ett par stycken, och dom säger att det bara är att lasta hästen och dra, eftersom vi inte har något kontrakt, men det känns ju helknäppt att göra så...
Jag antar att det är en månads uppsägningstid, och jag måste flytta hästen sista feb. om jag ska hinna få platsen. Jag funderar om jag ska flytta hästen nu och säga till stallägaren att jag betalar stallplatsen en månad till, och förklara som det är. Det måste ju vara bästa lösningen för alla, eller är jag helt ute och cyklar? Vad säger ni som har hästar inackorderade?
Jag antar att det är en månads uppsägningstid, och jag måste flytta hästen sista feb. om jag ska hinna få platsen. Jag funderar om jag ska flytta hästen nu och säga till stallägaren att jag betalar stallplatsen en månad till, och förklara som det är. Det måste ju vara bästa lösningen för alla, eller är jag helt ute och cyklar? Vad säger ni som har hästar inackorderade?