Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej, det gjorde inte det! Det är en privat hyresvärd (om än ganska stor), alltså ingen kommunal, och plats för uppsägning fanns inte på kontraktet, ej heller något lösblad som man fått med.Brukar finnas uppsägningsdel på kontraktet, där man fyller i
Tack!!Härmed säger jag upp min lägenhet, nr 97, på Östrosgatan 89. Eftersom uppsägningstiden är tre kaledermånader, blir min sista hyresdag 29 februari.
Vänligen bekräfta denna uppsägning skriftligen.
Lovis Hermansson
860739-4132
Som alla brev daterar man även uppsägningsbrevet.Tack!!
Och då gäller poststämpel som garanti för datum..?
Nej, det gjorde inte det! Det är en privat hyresvärd (om än ganska stor), alltså ingen kommunal, och plats för uppsägning fanns inte på kontraktet, ej heller något lösblad som man fått med.
Kontraktet är skrivet på bägge sidorna... Kopior är bra!Skriv på baksidan av kontraktet : Uppsägele av hyreskontrakt från dags dato. Avflyttning sker senast dato (`= sista datum som uppsägelsetiden varar) och underskrift
Ex:
Hyreskontraktet för Lägenhet nr xxx, adress sägs upp fom idag den 25/11-2015.
Avflyttning sker senast 25/02-2016 eller tidigare efter överenskommelse.
mvh Pegasus 63
Ta sedan kopia på fram och baksida och behåll kopiorna medan du skickar originalet till hyresvärden rekommenderat.
Att dessutom maila var en jättebra idé, tack!!Som alla brev daterar man även uppsägningsbrevet.
Vill du vara helt säker, skickar du det rekommenderat.
Och det är alltid en bra idé att maila, och i mailet skriva att original skickas med snigelpost
Ex:
Hyreskontraktet för Lägenhet nr xxx, adress sägs upp fom idag den 25/11-2015.
Avflyttning sker senast 25/02-2016 eller tidigare efter överenskommelse.
Rek ligger bara 2 veckor+ankomstveckan så då hinner kanske inte hv hämta det.Som alla brev daterar man även uppsägningsbrevet.
Vill du vara helt säker, skickar du det rekommenderat.
Och det är alltid en bra idé att maila, och i mailet skriva att original skickas med snigelpost