Upprop angående kortnosar

Jaha. Då blev jag utesluten ur(ytterligare) en rasdiskussionsgrupp på fb. Det enda jag gjorde var att dels svara på en fråga om vilken forskning som faktiskt finns angående trubbnosar och dels korrigera ett litet sakfel om att den undersökning som hänvisas till skulle vara gammal. Allt på ett trevligt och neutralt sätt. Jag har varit med i gruppen i över ett halvår och är alltså inte någon som dykt upp för att trolla eller ställa till bråk.

Visst, det är ingen ras jag har men jag är med i grupper för andra hundraser jag inte har också. För att inte tala om att jag är med i både jägar- och vegetariangrupper.

Ja. Poängen med avel är ju att tillföra något och förbättra. Eller hur ;)

Och trubbnosarna behöver all hjälp de kan få. Måste vara som att slåss mot väderkvarnar ibland.
Vet ju själv hur man fryser till is om det är en typisk e-schäferdomare som ska göra exteriörbedömningen vid korningarna. Allt kan falla om de kallar in en sån efter som korad är ett krav vi har på avelstikar :crazy:

Jaha. Då blev jag utesluten ur(ytterligare) en rasdiskussionsgrupp på fb. Det enda jag gjorde var att dels svara på en fråga om vilken forskning som faktiskt finns angående trubbnosar och dels korrigera ett litet sakfel om att den undersökning som hänvisas till skulle vara gammal. Allt på ett trevligt och neutralt sätt. Jag har varit med i gruppen i över ett halvår och är alltså inte någon som dykt upp för att trolla eller ställa till bråk.

Visst, det är ingen ras jag har men jag är med i grupper för andra hundraser jag inte har också. För att inte tala om att jag är med i både jägar- och vegetariangrupper.
Är tydligen väldigt känsligt att påpeka nåt som har med andningen att göra.

Jag träffade en sådan himla fin fralla på mitt jobb häromdagen.
En polsk import - som säkerligen skulle åkt ut direkt på utställning.
Låååång nos, alltså vi snackar flera centimeter ut från skallen. Stora, vida näsborrar. Normala ögon (inga som snart ploppar ut från skallen).
Jättefin och smäcker hane, långa, raka ben. Inga krokiga, skeva och korta saker. Lång hals utan överdrivet med skinn och fläsk.
Både jag och sköterskan var alldeles förvånade. Trodde inte dessa exemplar fanns längre!
Fantastisk trevlig och lugn, inte stressig och hyper som andra frallor.

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 505
Senast: IngelaH
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 598
Relationer Kloka buke! Behöver er hjälp! Alltså... Jag har snurrat till det lite i huvudet och behöver rätta till det...:p Kommer antagligen bli...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 845
Gnägg http://www.hippson.se/artikelarkivet/veterinar/grovre-men-valproportionerliga-hastar-som-ror.htm Tyckte det var en intressant artikel...
Svar
11
· Visningar
2 601
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30