Upplever ni att det är en ”nationell råvarubrist”?

Rosett

Trådstartare
Var på Coop idag och såg den här skylten, den satt på två hyllsektioner med köttprodukter.
Är det verkligen ”nationell råvarubrist” i Sverige nu?
Så stor brist att produkter tar slut och inte kan fyllas på i mataffärerna?

Har ni sett såna skyltar där ni handlar mat?

IMG_7655.webp

Var på Coop idag och såg den här skylten, den satt på två hyllsektioner med köttprodukter.

Visa bifogad fil 160828
Internationell brist upplever jag, varför i helskotta kan jag numera nästan aldrig hitta Uncle bens 20 minuters ris i 2kilosförpackningar? Bara en massa 10min ris som inte alls är lika bra...

Visa bifogad fil 160828
Inte sett, men borde det inte ha stått om det i tidningen och nyheter om det är så. 😳.
Fast jag missar ju iof ofta nyheter...

Visa bifogad fil 160828

Ja här finns det skyltar i affärerna gäller både kött och kyckling. Dock uttryckte inte Willys det som nationell råvarubrist utan tillverkningsproblem eller något sådant på grund av råvarubrist.

Jag läste nyss om det i någon tidning. Var en ICA handlare som uttalande sig, verkar främst gälla nötkött och nötfärs.
Beror på flera saker men bla att de främst slaktar på hösten och nu har de inte djur som vuxit till "slaktålder".

Vi har också sett det.

Men det här
Jag läste nyss om det i någon tidning. Var en ICA handlare som uttalande sig, verkar främst gälla nötkött och nötfärs.
Beror på flera saker men bla att de främst slaktar på hösten och nu har de inte djur som vuxit till "slaktålder".
Känner jag inte alls igen. Jag hör snarare tvärt om, att det ofta är slaktkö nu på senvintern. För nöt alltså.
Gris slaktas ju mer på hösten/innan jul. Lamm slaktas också mer på hösten, men lite tidigare.

Alla stora slakterier slaktar självklart nöt och gris året om.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
754
Senast: Soapbubble
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
13 009
Senast: Nixehen
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 705
Senast: Anonymisten
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Innan jag skriver dethär så vill jag förklara en sak. Och det är att endel kanske kommer tro att dethär är nåt som jag har be stämt NU...
Svar
8
· Visningar
1 301
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka