Uppklassad häst?

Solvira

Trådstartare
Finns det någonstans man kan se ifall en häst är uppklassad?

Rätta mig om jag har fel nu men min uppfattning är såhär: en häst är uppklassad ur LC när den tagit mer än 20 poäng under föregående år och likadant är den uppklassad ur LB när mer än 50 poäng tagits under föregående år.

:bow:

Sv: Uppklassad häst?

Aa nått sånt, men jag tyckera tt de e dåligt att man inte får uppklassnings poäng på lokala tävlingar.. de e juh där ungearna stannar i klasserna alldelles för länge, och vinner varje tävling ÖVERLÄGSET, men inte går över till reg.
Ävem fast dom gott och väl har kapacitet att rida om placeringarna i de högre klasserna också !
:/
/Carro (Dålig förlorare :p?)

Det är just det jag sitter och stör mig på. Ungar som sitter och rider LC:1 på hästar som lätt kunde gå MSV. Då rider man ju bara för att vinna och få prisrosetter. :smirk:

Jag önskar då att jag kunde klättra uppåt nån gång! :p

Jo, och min uppfattning är bildad av hur jag tolkat TR, ville bara veta om jag tolkat rätt. ;)

Men finns det nånstans att kolla upp ifall man inte har koll?

aa presis!
förra sesongen red jag LB/LA lokalt med min ponny, och varje gång va de en som vann på 70%, hon vart inte ens glad när hon tog emot priset!
Hon red en ponny som gått EM, och dom hade kapacitet att bli placerade FEI.
Va e de för kul för henne att sitta och vinna LB klasser? Och hur kul känns de för dom som kommer efter henne, visst jag samlade väll på mej en del placeringar i LB jag med, men jag hade inte kapacitet att rida FEI heller..
Bläää =P

Jag antar att det inte var EM-ryttaren som var ute och tävlade LB? I så fall hade jag också reagerat, men om det är en ny ryttare så är det väl ganska naturligt att "börja från början" i tävlandet?

Gör det inte? Men då kan man ju sitta och tävla Lokalt hur länge som helst!

Du kan tävla lokalt hur mkt som helst, men du är uppklassad ur LC/LB lokalt om du har tagit 20 resp 50 poäng på regional tävling. Det finns ju massor med ponnyer och hästar som inte har kapacitet till mer än lätt klass på lokal tävling, det är väl bra för dem att kunna tävla där? Sedan finns det ju de som anses som rosettjägare på lokala tävlingar, det kan man ju ha åsikter om om man vill...

Jo, det förstår jag ;) Haha, anledningen till att jag skrev det där är att det finns precis en så kallad "rosettjägare" på min klubb. Förut red hon en ridskolehäst (nu har hon Äntligen köpt egen :)) som hon tränade med typ varje helg för värsta proffstränaren (la ut jättemycket pengar). Sedan ställde hon såklart upp i LC:1 på varenda klubbtävling och hon vann ju såklart varenda också. Ingen blev förvånad, efter ett tag började folk bli lite sura och det kan man ju förstå. Med den ponnyn hade hon klarat LA hur lätt som helst. Som tur r har hon ju köpte egen nu så det finns chans för oss andra :D
Elin

Varför ska man inte kunna rida för bra tränare för att man rider på ridskolehäst? Jag tycker inte att det är något fel med att rida låga klasser på nyinköpta hästar.

Nej, nej, det var Absolut inte det jag menade :P Det var bara det att den hästen och den ryttaren var Alldeles för duktiga för LC:1, men hon red bara den klassen för att vinna. Dessutom har den där hästen hon red stått på ridskolan hur länge som helst, så den var Inte nyinköpt ;)
Elin

Tycker inte det ska finnas uppklassningspoäng på lokal tävling, just för att det kanske finns de som då blir uppklassade men för den sakens skull inte klarar av högre klasser och får då inte tävla alls..

Jo.. det är ju klart! Och jag tror nog att det finns fler "icke-rosettjägare" än "rosettjägare". I alla fall hoppas jag att det är så :crazy:
Elin

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
629
Senast: Squie
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 333
Senast: corzette
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 966
Senast: Fiorano
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 073
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar