upphittad hund nässjö

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare smulizzzz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 369
S

smulizzzz

hittade en hund runt 00:00. liknande jack russel. tre färgad. polisen är informerad. men tänkte om det va någon här som vet nått om en hund i nässjö trakten som har kommit bort.

Sv: upphittad hund nässjö

Den har inget halsband å är inte öronmärkt. har inte kännt något chip heller. så det kan bli svårt å hitta ägaren. polisen ska komma å titta på den någon gång under måndagen. hoppas att ägaren hittas.

Vet att det försvunnit en Jack Russel tik i Köpingstrakten, men det verkar kanske lite långsökt.....
Men man vet ju aldrig, konstiga saker har ju hänt förr.....

Detta e tyvär en hane... tycker det verkar märkligt. brukar man inte ringa o anmäla att hunden e borta till polisen. eller hoppas man helt enkelt på att hunden ska komma hem själv. här nere blåser det nästan storm. så hade det varit min hund hade jag varit jätte orolig.

Jag har aldrig kunnat känna chipet på mina hundar så förhoppningsvis är den chipmärkt ändå.
Vilken tur för hunden att just du hittade den så den slipper vara ute i stormen:bow:

på min dp känner jag chipet väldigt tydligt. nu har ju denna hunden mer päls så förstår ju att det inte känns.
e ändå lite förvånad att folk inte anmäler hunden som försvunnen. polisen gör ju inte allt för mycke heller känns det som. dom skulle höra av sig under dagen :crazy: va dom nu menar me det.
som tur e går ju han ihop me mina hundar så mig gör det inget om han stannar. väldigt glad o trevlig hund. :)

Tyvärr kan hunden vara anmäld som försvunnen hos polisen utan att du får veta det. Borttappade hundar brukar inte stå som nummer ett på prioriteringslistan direkt. Prova att ringa runt till polisdistrikten runt omkring dig, han kan ha sprungit långt.

Tyvärr kan hunden vara anmäld som försvunnen hos polisen utan att du får veta det. Borttappade hundar brukar inte stå som nummer ett på prioriteringslistan direkt. Prova att ringa runt till polisdistrikten runt omkring dig, han kan ha sprungit långt.

Citerar ditt inlägg och svarar TS

Det är tyvärr så att de ofta inte ens ringer ägaren när någon anmäler att de hittat en hund som de tagit hand om, även om hunden är anmäld som försvunnen.

Min hund satt hos min granne (som vi inte kände) någon km bort i flera timmar medans vi letade, hunden var anmäld försvunnen och det var bara tur att han som hittat hunden tog ut honom för att han skulle få kissa precis när min sambo krypkörde förbi och han fick syn på honom. Förmodligen hade vi pratat med samma person hos polisen med bara några minuters mellanrum. Vi bodde då intill en järnväg så det tog inte mer än en halvtimme innan jag anmälde honom som försvunnen och enligt grannen hade han ringt vid ungefär samma tid.

Så ring runt och ring flera gånger är mitt råd.
Polisen prioriterar inte bortsprungna hundar och katter vilket är hemskt för djurägaren men förståligt i ett större perspektiv.

Skönt att han går ihop med dina hundar, det gör det ju så mycket enklare.

tjoho nu har ägaren varit här o hämtat honom :) han har korsat en stark trafikerad väg o sprungit ca 5km.
det tråkiga me allt e just polisens bemötande. ägaren gjorde en anmälan i morse. o själv ringer polisen mig vid tio tiden o säger att det fortfarande inte kommit in någon anmälan. utan det va först när jag ringde igen vid halv tre tiden som dom hittade deras anmälan :crazy: sjukt egentligen.

men e glad att han har hittat hem ialla fall :)

På min JR känns inte chippet. Har polisen kollat om den är chippad? En förrymd JR kan röra sig över väldigt stora områden, så det räcker kanske inte att polisen är underrättad om det bara blir "lokalt" sas. Vilken tur hunden har att den blev hittad, hoppas nu att ni hittar ägaren som säkert är jätteorolig.

Såg nu att hunde kommit tillbaka till sin ägare. Vad bra!!!:)

Så skönt att höra! Kan tänka mig att ägaren blev lycklig. Jag skulle själv ha varit dödligt orolig om min hund varit borta i flera timmar.:eek:

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 391
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 899
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
923
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka