uppfostran

G

Gliss

Vad är en uppfostrad hund för dig ?

för mig är det;
kommer vid inkallning
inte hoppar på människan när man träffas (inte hoppar överhuvudtaget)
accepterar ett Nej och avbryder direkt aktiviteten (tex biter på något olämpligt osv)
Inte drar i kopplet
Inte skäller på andra hundar
Ser mig som ledare (handlar iofs inte om uppfostran)
osv..

Så, vad är en uppfostrad hund för dig ?

Sv: uppfostran

En som påminner husse/matte att plocka upp efter sig ;) *ironi*

kommer vid inkallning
inte hoppar på människan när man träffas (inte hoppar överhuvudtaget)
accepterar ett Nej och avbryder direkt aktiviteten (tex biter på något olämpligt osv)
Inte drar i kopplet
Inte skäller på andra hundar
Min hund är ouppfostrad.

(Vi jobbar på det...)

En uppfostrad hund för mej är en hund som utan problem kan anpassa sej till sin familj och aldrig lixom vara ett "problem".
En hund som lyssnar på sin ledare,kan sklpanna av och ligga still oavsett om alla äter,man har gäster etc.
Inte hoppar.
Inte skäller
Kan vara själv kortare stunder(tid beroende helt enkelt på hur familjen/ägaren lever)
Ej agressiv mot andra människor/hundar/barn.
En hund som inte drar i kopplet.

helt enkelt en hund som aldrig ställer till problem. Som man kan ta med till vänner,kurser,semestrar utan att det tar extra energi för allt man ska göra. En hund ska enbart vara kul att ha med sej,aldrig jobbigt.

Sen finns det såklart hundar som är mer instabila i psyket och är rädda också men det är löite en annan sak. Och oftast lär sej en sådan hund att lita på sin ägare och blir därför aldrig nåt problem.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 331
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 576
Senast: fixi
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 983
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka