Uppföljning! "Halt på alla Fyra"

Beppo

Trådstartare
Uppföljning! \"Halt på alla Fyra\"

Ja, det var några här som önskade en uppföljning på vad som hände med min Häst!

För fyra veckor sedan var vi till Klinik och där konstaterades hälta på alla fyra ben...fick allmän behandling och inte ärskillt stort hopp om förbättring. För en vecka sedan tog jag ut en kiropraktor som hittade en amssa låsningar i ryggen och länden...detta ordande hon och jag märkte skillnad direkt. Ömheten i ryggen försvann och balansen återkom. Hans humör sköt i höjden och han är nu mer social än tidigare...nyfiken på allt runtikring. Kändes jättebra men var ändå nervös då vi åkte tillbaka till kliniken i går för uppföljning.

vi började med longering och Veterinären stod verkligen och såg paff ut. Hennes första komentar var" Det är inte samma häst" Han visade ingen hälta på böjt spår, till skillnad från första gången då han visade diagonal hälta i båda varven. Sen var det dags för böjprov och ingen hälta visades...jo endast halvgradig hälta på HF - lågt böjprov.

De friskförklarade honom och jag får nu börja arbeta honom igen!

ÄR så hima GLAD!

tack för all stöttnign jag fått fårn er här på Buke!

Re: Uppföljning! \"Halt på alla Fyra\"

Underbart!
Kul att höra att det går vägen för er. Det första inlägget lät ju inte så positivt direkt. Stort grattis!

Tack! är helt övertygad om att det är helt o håller kiropraktorns förtjänst även om veterinären vägrar tro på den iden!

GRATTIS!! Vad roligt!! :banana: :banana: :banana:
Ja ibland lönar det sig att ta ut "alternativare" när vet. inte kan göra mer :)

Härligt!Hoppas allt går bra vid igångsättning.
:D :bump: :rofl:

Kan ju faktiskt också vara kombinationen kiropraktor och vet.behandling som fått hästen frisk.

jo iof men jag tror mer på kiropraktorn jag...var först efter att hon avr ut jag märkte skillnad

Vad roligt!! :bump:

Stor eloge till dig också som tog ut kiropraktorn. Inte många skulle göra det på en häst som redan fått alla besked på att det inte finns något att göra.

:bow: :bow: :bow:

Tack...han är min ögonsten och jag ville itne bli av med honom...jag är glad att jag dick tag på en kiropraktor som var vänlig att komma...jätteglad för det!

Liknande trådar

Hästvård Hjälp mig spekulera 🧐 6 januari haltar vår ponny höger fram, misstänkt vrickning. Vi utesluter hovböld, bokar tid på klinik. Tyvärr...
2
Svar
39
· Visningar
6 741
Senast: Ajda
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 152
Hästvård Hej, för ungefär en månad sedan åkte jag in till klinik med min häst då hon ställde sig när jag satt upp. Hon har definitivt stegrat...
2
Svar
33
· Visningar
3 234
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Strax efter unghästens inridning börjat blev han diffust halt och först hade jag en veterinär ute som konstaterade dubbel...
2
Svar
32
· Visningar
4 919
Senast: Glimm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar