Uppföljning av mobbingtråd

Sv: Uppföljning av mobbingtråd

Då har du inte hört tillräckligt mycket. Jag känner varken dig eller din dotter så jag har ingen aning om vad hon klarar av.

Nej jag tycker inte hon ska slå ner dom för att dom skriker glåpord efter henne, men ger dom sig på henne fysiskt så ska hon definitivt klappa tillbaka och gärna mångdubbelt hårdare.

Psykisk mobbning har alltid och kommer nog tyvärr alltid vara accepterat i det här jävla landet, jag har då inte sett någon bättring.

Men tycker du det verkar som att jag accepterar psykisk mobbing?

Att tala om för dottern att hon ska slå killarna och därmed sjunka till deras nivå tänker jag definitivt inte att göra.

Man måste alltid se till att man själv har ryggen fri.
Vilket innebär att det inte finns plats för några övertramp alls.
Inte vare sig slå eller säga dumma saker tillbaka.
För om man gör det så hamnar man omedelbart i facket "det är inte ens fel när två träter".
Och efter det så finns det ingen hjälp att få alls från något håll.
Utan då så kommer det att räknas som en osämja som alla är skyldiga till.

Och det blir inte bra.

Nej, det tycker nog inte jag. Killarna har haft sina chanser att bättra sig, mini ska inte behöva lida i skolan pga av dessa killar. En framtvingad ursäkt är ju inte mycket värd om de har fortsatt att göra dumheter sen förra ursäkten.

exakt!
NEJ man behöver inte godta en ursäkt och stå på dig för guds skull och hjälp henne att inte behöva det.
argumentera emot, stöd henne och låt henne veta att du gör allt för att hjälp henne.
det är jag säker på att du redan gör.
men det är viktigt att hon vet det.
ta med dig en egen stödperson som kan hjälpa dig då du har egna känslor i det hela.
usch har varit med om detta själv så många ggr.
ingen vuxen människa ska tvinga ett barn att godta en ursäkt alla vet inte är äkta!!!!!
det spelar ingen roll att de säger förlåt när de inte menar det.
att be henne godta det är att kränka hennes integritet totalt!
det kan du ha som argument.
de har ju visat sen förra ggn vad de går för så det finns ingen anledning till att hon ska godta det igen och gå igenom samma sak en gång till för så kommer det tyvärr bli.
NEJ NEJ NEJ godta inte ursäkten om den ine är äkta och du känner att det är så.
var korrekt och förberedd så du inte blir överkörd.
skulle detta möte inte gå så bra, ja då tar du ett steg till högre distans.
inför det mötet förbereder du dig noga, ta hjälp av vänner mm och skriv ner punkter du ska hålla dig till så du inte hamnar i en stum situation igen.
behöver du stöd kan du pm om du vill
lycka till och stå på dig!!!!!!

Senast ändrad:

Man måste alltid se till att man själv har ryggen fri.
Vilket innebär att det inte finns plats för några övertramp alls.
Inte vare sig slå eller säga dumma saker tillbaka.
För om man gör det så hamnar man omedelbart i facket "det är inte ens fel när två träter".
Och efter det så finns det ingen hjälp att få alls från något håll.
Utan då så kommer det att räknas som en osämja som alla är skyldiga till.

Och det blir inte bra.

Håller med, håller med och håller med :)

Om Mini skulle slå ner sina plågoandar tror jag knappast att de skulle sluta, risken är rätt överhängande att situationen eskalerar istället.
Snorjäsharna kanske ser det som ett tillfälle att få slå/psyka ännu mer som hämnd.

Lycka till på mötet idag.

Du har så rätt. Eftersom det till och med diskuterades om Mini befann sin på fel plats vid förra incidenten så kan man ju förstå hur det blir om hon slår ner någon.

...och efter det skulle man kunna ha sveriges guldreserv stående i stallgången år efter år utan att det skulle bli stulet.
Det är skiteffektivt. :idea:

Och vad händer om någon ändå bryter sig in? Blir det gängbråk då?

En bekant jobbar som kriminalvårdare. För att "skydda sig själv" fjäskade hon in sig hos den största och värsta snubben på stället. Bra eller dåligt?

Jag är helt övertygad om att du stark nog att få till en lösning som funkar för er (om ingen lämplig presenteras) och jag hoppas innerligt att den nya rektorn är något att ha och tar tag i detta så du slipper känna att du står själv.

Och vad händer om någon ändå bryter sig in? Blir det gängbråk då?

En bekant jobbar som kriminalvårdare. För att "skydda sig själv" fjäskade hon in sig hos den största och värsta snubben på stället. Bra eller dåligt?

Om det ska till 'gängbråk' krävs väl ett gäng till va?
Jag har inte en susning om vad som skulle hända. Inbrotten och stälderna har upphört sedan skylten kom upp, medan det sker i andra stall i området.

Och nu frågar du någon som bor mitt i kriminalvårdar-land. Jag kan vidarebefodra din fråga på några sekunder till ett trettiotal kriminalvårdare så kan vi ta upp saken till diskussion, bara jag förstod frågan?
Vad menar du med 'skydda sig själv', och vad innebär 'fjäsk', och vad innebär 'största och värsta' och vad innebär 'stället'?

Du har så rätt. Eftersom det till och med diskuterades om Mini befann sin på fel plats vid förra incidenten så kan man ju förstå hur det blir om hon slår ner någon.

Precis, Mini är den 'vuxne' i sällskapet. Och jag skulle tro...nej...jag VET...att Mini har inte bara fler och större muskler än grabbarna, hon har tillräckligt många celler i hjärnan för att kunna kontrollera musklerna också.

Lycka till idag.

Frågan, ställd på annat vis, var om det är ok att göra sig vän med en "kriminell" person i syfte att hålla andra mindre "kriminella" ifrån sig? Det är väl så gängbildning börjar. Ta hjälp av en stor fisk för att skrämma bort småfisken. Men det finns alltid en annan fisk som är ännu större.

Inte för att jag känner att jag behöver ha någon direkt diskussion om det eftersom det är OT så det skriker om det, tog mest upp det som ett exempel.

Jag har inte en susning om vad som skulle hända.

Det är bara tomma hot alltså?

Det är en tolkningsfråga. Skylten hotar inte med något alls, bara att närvaron finns. Och det är synnerligen effektivt. Frågan är om det skulle vara lika effektivt med en securitas-skylt? Det vet inte jag, inte du, inte stallägaren heller. Det är möjligt att det skulle ha samma effekt. Vad vet jag?

Skillnaden är de ev. konsekvenserna. Det ena hotar om våld, det andra om rättsliga åtgärder. Visst är det synd att våldet smäller högre än de rättsliga åtgärderna men i min skalle känns det ändå som ett steg åt fel håll att förlita sig på det förstnämnda.
Min åsikt. Inte mitt stall.

"Välkommen
Detta stall och vad som hör till det såsom djur, människor, mark och saker står under Brödraskapet Top Side's uppsikt.
Är du inte inbjuden att vara här, så vet vi det. Lita på oss."

Ja det är min tolkning. Jag tvivlar på att jag är den enda som tolkar texten ovan så.

"Min rottweiler kan ta sig till grinden på fyra sekunder, kan du?"
Samma sak där. Om inte inbrottstjuvar rent generellt är hundallergiska förstås.

"Välkommen
Detta stall och vad som hör till det såsom djur, människor, mark och saker står under Brödraskapet Top Side's uppsikt.
Är du inte inbjuden att vara här, så vet vi det. Lita på oss."

Ja det är min tolkning. Jag tvivlar på att jag är den enda som tolkar texten ovan så.

"Min rottweiler kan ta sig till grinden på fyra sekunder, kan du?"
Samma sak där. Om inte inbrottstjuvar rent generellt är hundallergiska förstås.

Skulle en så enkel skylt få stopp på stöler och skador på mina hästar så skulle jag sätta upp den på 5 röda sekunder.

Precis som jag skulle ta med en "broder" till ett möte om det skulle få slut på all mobbning av mitt barn så att hon skulle kunna få det lugnt och skönt i skolan och kunna slappna av och bara vara.

Frågan, ställd på annat vis, var om det är ok att göra sig vän med en "kriminell" person i syfte att hålla andra mindre "kriminella" ifrån sig? Det är väl så gängbildning börjar. Ta hjälp av en stor fisk för att skrämma bort småfisken. Men det finns alltid en annan fisk som är ännu större.

Inte för att jag känner att jag behöver ha någon direkt diskussion om det eftersom det är OT så det skriker om det, tog mest upp det som ett exempel.

Om du menar göra sig vän genom att ge dem förmåner som den inte har rätt till så är svaret NEJ. Men om det är genom att prata och agera mänskligt så är svaret JA.

Om du menar göra sig vän genom att ge dem förmåner som den inte har rätt till så är svaret NEJ. Men om det är genom att prata och agera mänskligt så är svaret JA.

Genom att intrigera, prata skit (om andra interner och kriminalvårdare) och skvallra.
Nej, den här personen är mycket olämplig på sin plats och hur denne lyckades ta sig in på utbildningen ens är för mig ett stort mysterium.

Genom att intrigera, prata skit (om andra interner och kriminalvårdare) och skvallra.
Nej, den här personen är mycket olämplig på sin plats och hur denne lyckades ta sig in på utbildningen ens är för mig ett stort mysterium.

Rekryteringen till kriminalvårdare har inte varit särskilt genomtänkt tidigare,någor som man nu försöker ta tag i genom utökad utbildning internt.

Tyvärr finns det dåliga exempel på de flesta yrkesposter,svårt att undvika.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka