Uppföljning av mobbingtråd

Sv: Uppföljning av mobbingtråd

Genom att intrigera, prata skit (om andra interner och kriminalvårdare) och skvallra.
Nej, den här personen är mycket olämplig på sin plats och hur denne lyckades ta sig in på utbildningen ens är för mig ett stort mysterium.

Då ska hon inte jobba som inom kriminalvården

Instämmer. Kanske de nya åtgärderna CRJ73 nämnde får ut henne därifrån.

Senast ändrad:

Vet du Trollet,de som arbetar med tveksamma metoder på anstalter brukar "straffa ut sig" på ett eller annat sätt med tiden.Balansgången är hårfin i relationerna om man gör avkall på professionaliteten och de intagnas regelbok är inte densamma som i det "civila"samhället. Är således inte så smart att ha sådana relationer med de intagna, tyvärr inte helt ovanligt.

Vi har varit på tävling hela dagen och ska iväg igen i morgon så jag är lite stressad. Svarar när jag får en stund över.

Sammanfattning:

Den första killan var på samtal pga mobbing av Mini för första gången. Han har en styvpappa som verkade vettig. Rektor talade om att det är nolltolerans och att han ska komma till hennes exp varje fredag em så de får stämma av hur veckan gått. Mini ska in till henne varje fremorgon och berätta om sin vecka. Men som sagt, hans styvpappa verkade vettig och ville stävja det här.

Den andra killen är värre, han var ju med i våras, har hittat på en massa skit hela tiden och är definitivt inte ångerfull. Rektor skärpte tonen och bestämde samma sak med honom. Han ska in till henne varje fredag. Alla är värda en andra chans och den har du förbrukat. Jag vill aldrig höra något om tjaffs från dig mer sa hon. Jag sa att eftersom rektor personligen lovat att ta tag i detta avstår jag från att polisanmäla denna gången, men om han så mycket som säger bu till Mini så anmäler jag på stört. Rektor tackade för förtroendet och påpekade för killen att det han gjort är straffbart och att hon kommer att stå bakom en anmälan om detta upprepas. Också förklarade hon vad som händer med hans framtid efter en ev polisanmälan.

Nya rektorn är bra så jag hoppas på henne. plus Minis nya mentor som tar det här på allvar.

Killarna hade fått skriva sina redogörelser för vad som hänt. Vad tycks om detta:
Vi satt i soffan jag och F. Jag kallade Mini emobarn. Jag kastade upp hennes mapp med papper. Jag tycker det är roligt att få igång Mini. Jag stör mig på henne. Hon är kaxig och jobbig. Hon säger inte så mycket.

Kaxig och jobbig och säger inte så mycket? Ok.

Andra killen:
Jag och S är utanför bibblan. Vi har lunchrast. Mini och hennes kompis sitter i soffan. Vi sätter oss i soffan och börjar hålla på. Vi kallar Mini emobarn. Vi sa samma sak många gånger. Mini sa Har ni inget liv eller nåt sånt. Sen tog jag Minis teckningar och mapp med texter som låg på bordet och kastade upp i luften och över golvet för att få igång henne, men det fungerade inte. Då gick vi.
Jag stör mig på Mini men jag vet inte varför. Hon är kaxig och jobbig. Jag tycker inte om emos.

Tillägg: Mini är alltså inte emo utan inbiten hårdrockade med boots, svarta jeans, bandtröjor och skinnpaj. Och med attityden ge-fan-i-mig som tydligen är oemotståndlig för dessa killarna. Andra killen leder ett gäng på 5-6 stycken. De är portade i affären och på macken. De får inte vara på biblioteket. Vaktis på skolan kommer att låsa in dem nånstans och kasta nyckeln. Fulländade skitungar vars liv går ut på att enervera och störa alla andras tillvaro.

Ang de frammumlade ursäkterna svarade Mini "Noterad men inte accepterad" och då sa båda killarna Va och fattade inte vad hon menade. Ska jag förklara med enklare ord sa Mini lite syrligt. Ja sa den andra killen.:rofl: Jag fick nypa mig för att inte garva mitt i eländet.

Ang de frammumlade ursäkterna svarade Mini "Noterad men inte accepterad" och då sa båda killarna Va och fattade inte vad hon menade. Ska jag förklara med enklare ord sa Mini lite syrligt. Ja sa den andra killen.:rofl: Jag fick nypa mig för att inte garva mitt i eländet.

Bra svar!:idea: :bow:

:rofl:Haha my god :rofl:
Killarna är ju för söta... DE vill ju vara som Mini, få uppmärksamhet fast att de inte utmärker sig med dumheter.

Hon får uppmärksamhet från dem, fast hon inte vill...

stackarna..... kan inte vara lätt att vara cool kille men inte få "cred" för de...

Skönt att kunna vara kaxig och jobbig utan att säga något!!! :angel:

Men de verkar ju vara störtkära i Mini.
Och det är ju jättejobbigt.
Men ingen ursäkt bara en förklaring.
Och det medför nog tyvärr att det inte kommer att upphöra.

Rektorn verkar däremot bra.

Lite halvt OT - VAD är emos?
Jag har sett uttrycket tidigare men har ingen aning.... Det fanns inga såna när jag var ung :angel:

Ur Metroartikeln:
KÄNN IGEN ETT EMO

De är unga
De har lång färgad lugg
De har färgglada accessoarer men i övrigt ganska mycket svart
De inspireras till viss del av den japanska extrema stilen harajuku
De är piercade, gärna i ögonbryn, läpp eller näsa
De lyssnar på Tokio Hotel, My Chemical Romance, Fall Out Boy och Metro Station, och får för detta massor av skäll av äldre som menar att emo är något helt annat.

Artikel i Metro
Artikel i Aftonbladet

Jag säger som alla andra - felriktad crush!
Men det innebär inte att man ska acceptera det. Alltså...här kan man helt klart säga 'Mini är från Venus, och mobbarna from beyond the milkyway''. Hade de varit från Mars hade åtminstone varit hanterbara.

Jag tror ju inte att allt blir frid och fröjd nu, men utefter förutsättningarna har iallafall Mini ett litet övertag nu. Hoppas att rektorn verkligen står för sitt ord och verkligen agerar om det krävs nu.

Det var nog det dummaste jag har hört idag. Mini har haft hästar hela sitt liv och är stark som en oxe och kan försvara sig om det behövs, men vad tycker du att hon ska göra då de skriker glåpord efter henne? Slå ner dem?:crazy:

Så uppfostrar jag definitivt inte min dotter.

Hrmf, DET gjorde jag med min pappas medgivande 1958 och det blev lugnt efter det. Visserligen på fritiden men det blev lugnt.
Inget jag rekommenderar idag. Men det frestar.

Klappade till mobbaren alltså.

Senast ändrad:

KÄNN IGEN ETT EMO

De är unga
De har lång färgad lugg
De har färgglada accessoarer men i övrigt ganska mycket svart
De inspireras till viss del av den japanska extrema stilen harajuku
De är piercade, gärna i ögonbryn, läpp eller näsa
De lyssnar på Tokio Hotel, My Chemical Romance, Fall Out Boy och Metro Station, och får för detta massor av skäll av äldre som menar att emo är något helt annat.

Inte en bokstav som stämmer in på Mini. Jo, hon är ung.

Scene/fashioncore :angel:
Förlåt, jag kunde inte låta bli.

Mini verkar störtcool tycker jag, ville bara säga det!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka