Sv: Uppföljning av mobbingtråd
Hej är ny på sidan och har självklart inte orkat läsa ALLA svar du fått.
MEN blir så förbannd ochupprörd då jag läser om just mobbing i skolan då jag själv har två barn som drabbats båda barnen har idag bytt skolor.
Dotra blev trackad för att hon var blond och blåögd de var många utlänska flickor i hennes klass som inte stod ut med detta.
Hon blev kallad för så mycket könsord dagligen så till slut vägrade hon att gå till skolan.
Elevstödjaren tog de inte på alvar och kallade de helt normalt tjejgnabb.
Min son som har AD/HD blev mobbad pga de och fick glåpord efter sig nåstan dagligen och till slut bad rektorn mig sitta med honom i skolan för att han överhuvudtaget skulle gå dit.
De var en veckas helvet
kan jag säja han satt mest under ett bord och grät.
Nu äntligen har han kommit till en skola som ser hans behov och honom. vilket de inte gjorde i hans gamla skola.
När lärare och rektor säjer att han ska skärpa sig hur lätt är de för ett barn med ADHD.
Vad jag vill ha sagt med detta är att jag har erfarenhet av att anmäler man till polisen och barnen är mindreåriga så händer tyvärr inget. Har hänt här flera gånger. De hänvisar att man ska försöka prata med barnens föräldrar.
De bästa är att om och om igen anmäla till SOC så fort de händer något.
Blir så ARG på dessa barn som försör och gör livet surt för våra barn och deras släpphänta föräldrar som inget verkar göra.
Hoppas din dotter får den bästa hjälp och att allt löser sig.
Vet att de är skolplikt i Sverige. Men dessa ungar borde bli avstängda tills de vet hur man uppför sig eller annarsbli omplacerade till annan skola.
De är inte våra mobbade barn som ska behöva flytta på sig.