Uppföljning av mobbingtråd

Sv: Uppföljning av mobbingtråd

Fast allvarligt snuffs, om du ringer honom och berättar och frågar om han skulle kunna tänka sig att vara med som ett tyst stöd för dig och Mini, tror jag att han skulle ta det som trust of honor.
Och jag skulle tro, att det skulle vara tusan så effektivt. Han behöver bara vara med, inte säga något. Bara vara där.

Tyvärr tror jag att mötet annars blir ganska slätstruket, med tanke på tidigare möte då. Det skulle vara en kraftdemonstration från er sida. Inget annat. Det skulle vara värt det. :)

En annan sak jag vill ha er åsikt om innan mötet. Förra gången krävdes det att Mini skulle redogöra mer eller mindre ordagrannt vad de sagt och vem som sa vad. Vilket är så gott som omöjligt om tre-fyra stycken springer bakom en och skriker glåpord. Det känns som högre krav än man har i en rättssal. I mina ögon är alla i gänget lika skyldiga när gänget skriker saker oavsett vem som sagt vad. Har jag fel?

Nej, Mini ska inte behöva redogöra ordagranna detaljer. Det är en grupp av grabbar varav en eller flera är mer tongivande, eller hur?
Det känns som skolan lägger skuld och bevisbörda på Mini? Måste ni bo sådär långt bort - jag skulle vilja vara med på mötet jag! :mad:

Om alla fyra springer efter bär alla fyra skuld i mina ögon, så vem som sa vad känns egalt.

Den påstår sig vara oskyldig kunde ha gått därifrån.

Du har absolut inte fel. Jag förstår inte varför man hänger upp sig på den typen av detaljer när helheten är så otroligt mycket viktigare. Det som betyder nåt är att det här gänget gemensamt utsätter mini för olagligheter och att det har tillåtits och accepterats av både skola och föräldrar under alldeles för lång tid.

Det känns som skolan lägger skuld och bevisbörda på Mini?

Ja, så kändes det i våras.

Hade hon inte stått där hade det inte hänt.
Eeeh? Hon får ju vara där.
Ja, men om hon flyttat sig när grabbarna sa till henne hade det inte hänt.

Så sa man faktiskt på mötet i våras. Jag blev så paff att jag blev helt svarslös.

Nä, men man ska kunna leva med sig själv också. Om man ska flytta sig bara för att en skitunge tycker det så blir livet outhärdigt.

Jag tycker du ska flytta ner faktiskt. Det finns lagom stora hus till hyffsat pris till salu här nere. Kommsikommsi. Så kan vi se vampyrfilmer och äta tortillas och dricka vin.:laugh:

Jag skulle nog ifall detta möte känns lika "slätstruket" som det förra avsluta med att lugnt informera om att eftersom situationen inte blivit bättre sedan förra mötet så kommer nu polisanmälan att göras.

Samt fråga dessa killars föräldrar: "hur tycker ni att jag ska agera? hur skulle ni agera om det var ombytta roller?"

Nej, nej, nej inte måste din dotter acceptera några frampressade "förlåt". Ord är bara ord och inget värda förrän de visat att de menar det dom säger. Sänder över massor med styrkekramar och hopp om att din dotters liv snart ser ljusare ut. / kram S:bow:

Är helt inne på din linje.

Tänkte fråga vad de gjorde efter förra mötet och varför jag ska tro på dem denna gången om de säger att det inte kommer att hända igen.

Eh va? Är du allvarlig? Dra dit en Hells Angels-gubbe för att indirekt hota och skrämma dem? Eller har jag missförstått?

Jag tar illa vid mig av att skolan tycker att hon borde ha flyttat på sig när killarna sa åt henne.

I allmänhet tycker jag att vi svenskar är lite för konflikträdda när det gäller barn. Ibland kan jag känna att minsta dagisgruff måste leda till att ett barn byter grupp. När man istället kan ta tillfället i akt och lära barn något om hur det är att ta konflikter, en kunskap som verkligen bygger självkänsla inifrån.

Här har det förstås gått alldeles för långt och passerat den nivån. Men jag tycker att det låter som ni försöker ingjuta i Mini att hon ska stå på sig. Det är ju föredömligt! Och så tycker andra vuxna att hon borde ha tassat undan när "killarna sa åt henne". Jag blir så arg så att jag vibrerar!

Eh va? Är du allvarlig? Dra dit en Hells Angels-gubbe för att indirekt hota och skrämma dem? Eller har jag missförstått?

Du har förstått helt rätt och jag är störtallvarlig. Om minis pappa eller morbror hade varit en HA-broder...skulle han inte få vara med på mötet då?
Det är inte meningen att han ska tillfrågas om att slå ihjäl någon, bara vara där som en styrkedemonstration.

I vårt fd stall sitter efter år av upprepade inbrott & stölder och övergrepp på beteshästar ett liiiitet, liiiiitet plakat som vi fick av stallägarens svåger som var med i en MC-klubb som numera är HA-hangarounds;

"Välkommen
Detta stall och vad som hör till det såsom djur, människor, mark och saker står under Brödraskapet Top Side's uppsikt.
Är du inte inbjuden att vara här, så vet vi det. Lita på oss."

...och efter det skulle man kunna ha sveriges guldreserv stående i stallgången år efter år utan att det skulle bli stulet.
Det är skiteffektivt. :idea:

Ja, så kändes det i våras.

Hade hon inte stått där hade det inte hänt.
Eeeh? Hon får ju vara där.
Ja, men om hon flyttat sig när grabbarna sa till henne hade det inte hänt.

Så sa man faktiskt på mötet i våras. Jag blev så paff att jag blev helt svarslös.
Egentligen borde du ha anmält skolan just bara av den formuleringen men jag vet inte riktigt exakt var anmälan skulle gå till....
De skulle lika gärna kunna ha sagt till en våldtagen tjej: 'Hade du inte haft så kort kjol/sminkat dig så hade det inte hänt'
Miffon! :mad:
Jag tycker du ska flytta ner faktiskt. Det finns lagom stora hus till hyffsat pris till salu här nere. Kommsikommsi. Så kan vi se vampyrfilmer och äta tortillas och dricka vin.:laugh:

Frestande! Jag ska till att börja med komma ner som utlovat. :love:

Exakt i vad ligger styrkedemonstrationen i att ta med någon från en kriminell liga(låt vara att de kallar sig MC entusiaster)på ett möte i skolan i syfte att skrämmas,funderar jag stillsamt?

Alltså, nu är jag ganska säker på att Snuffsan inte har för avsikt att ta så allvarligt på det rådet att ta med sin bekant på mötet, så den diskussionen kan vi kanske skippa dårå. Men blott tanken på att möjligheten finns/fanns, kan vara stärkande inför ett troligtvis jobbigt möte i morgon.

Det är inte meningen att han ska tillfrågas om att slå ihjäl någon, bara vara där som en styrkedemonstration.

Ja det har jag förstått och jag tycker att det är förbannat sorgligt att folk faktiskt funderar på att uttnyttja sådana metoder. Jag är övertygad om att Snuffsan inte tänker ta rådet på allvar men jag är förvånad över att du faktiskt uppmuntrar till det och tycker att det är rätt. Att ta med en "uppenbart" kriminell man i syftet att skrämma folk (barn) är ju så jäkla fel att jag inte vet vart jag ska börja...

Ofta ger sig pojkar och män på ensamma kvinnor och deras döttrar för att de känner det som att "platsen som man" är ledig.
Att visa att det inte är så lämpligt kan göra en oerhörd skillnad.
Min sambo är stor, riktigt stor, och tyvärr så spelar det roll när jag skall hantera grannarna.

Åh, uppenbart kriminell?
Så behöver det inte alls vara.

Men det är en annan diskussion.

Skicka ditt barn på ett gäng självförsvarskurser.

Konsekvensetik i formatet "är du dum mot mig så får du väldigt ont" är tyvärr rätt ofta det enda som hjälper mot obotliga mobbare.

Deras ursäkt är ju uppenbarligen inte värd något.

Det var nog det dummaste jag har hört idag. Mini har haft hästar hela sitt liv och är stark som en oxe och kan försvara sig om det behövs, men vad tycker du att hon ska göra då de skriker glåpord efter henne? Slå ner dem?:crazy:

Så uppfostrar jag definitivt inte min dotter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

• Avlivning älskade katt
  • Katt i påse
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama