Uppföljning av mobbingtråd

Sv: Uppföljning av mobbingtråd

De menade det ju bevisligen inte första gången, då har de i mina ögon förbrukat sina chanser. Jag hade som förälder vägrat ta emot en ursäkt från såna skitungar rent ut sagt.

Jag antar att deras föräldrar inte bryr sig alls och tror att deras lille Algot är ett riktigt mönsterbarn alt.

Nejdå. De inser att han uppför sig som en skit men de klarar inte av att göra något åt det. Eller de vill inte eller nåt. De har gett upp. Orkar inte.

Nej man måste inte godta en ursäkt, jag har inte gjort det mot dom som var på mig i tre års tid.

Det verkar ju uppenbarligen inte att killarna har förstått vidden av det dom håller på med eftersom dom inte har slutat.

Och jag tycker det är så sjukt att skolan inte gör något mer utav det än att bara sitta ner och prata om det.

Man ska sära på killarna, dom får ju tydligen styrkan att mobba din flicka när dom är tillsammans.

Iof vet jag ju inte vad föräldrarna säger.

Men får jag veta att min son mobbar någon i framtiden och har ett gäng med sig så skulle jag säga, ja men då ser vi till att flytta min son till en annan skola.

Ska läsa din förra tråd, har ju inte riktigt hängt med.

Men hoppas allt går bra

Ok, så över en natt, eller ett sommarlov då så ansåg man plötsligt att killen var stor nog att klara av det han inte gjort tidigare. Kan någon ta av dem deras rosa glasögon tack!

De här killarna har bränt sina chanser att fixa sina problem på egen hand och det är dags att man kallar in nästa nivå, oavsett om det handlar om soc, polis eller vad det nu månde vara. Mini _måste_ kunna gå till skolan och vara trygg och säker.

I alla fall, min fråga till er: Killarna kommer naturligtvis att tvingas mumla fram ett halvtaskigt förlåt. Måste man som offer godta en ursäkt? Måste dottern verkligen säga ok? Måste man acceptera ett förlåt? Vad tycker ni?

Nej, det tycker jag inte. Vilken poäng fyller detta "förlåt". Av sammanhanget att döma så känns ju ursäkten av sekundär betydelse och med all rätt svår att ta på allvar för er. Att klämma ur sig en ursäkt handlar ju mer om att lära dessa killar en av tusentals sociala koder - att man säger förlåt när man varit dum. För det låter som om ni är förbi det stadiet då den framklämda ursäkten betyder så himla mycket.

Men det intressanta är ju hur det ska bli tryggt och bra för Mini att vara i skolan. En ursäkt har ju ingen som helst betydelse om den inte följs av ett ändrat beteende. Jag ser ingen annan lösning än att dessa grabbar behöver en dadda som punktmarkerar dem, parallellt med att man jobbar med deras intellekt att få dem att begripa vad de håller på med.

Jag ser det nu (läser igenom den första tråden).
Allt jag kan komma på att tillägga är ett stort :mad: till hur allting hanterats från skolan och "A" och "B"s föräldrar.

Styrka till dig och Mini.

Min strategi är att i morgon på mötet se vad rektorn säger. Hon verkar ta det på fullt allvar så vi får se vad hon föreslår.

Killgänget är delat flera gånger. Men den här killen verkar kunna hitta nya gäng varje gång han byter klass. Det finns de som bytt skola pga honom.

Annars har jag en fd elev vars pappa är nån höjdare i hells angels och som lovat att jag kan ringa närhelst jag kan behöva honom.....:angel: *skoja bara, ska inte ringa*

Men varför får dom inte föräldrarna att förstå att något är ju inte riktigt som det ska med den pojken, antingen har han någon diagnos eller så mår han riktigt riktigt riktigt osv dåligt.

Han är 13 år, dags att se till att han får se konsikvenserna av sina handlingar, jag har en massa kompisar som själva har varit som den killen, hade jag kunnat så hade jag skickat en av dom på honom så att dom kunde få visa hur det kan bli om han fortsätter i samma bana. Det känns lite som om att om ingen tar tag i den killen nu kommer han hamna väldigt snett li livet :o.

Jag försvarar inte killen absolut inte men man måste tänka på att något är ju fel.

Det är alltid offret som får betala för vad en kille med dålig självkänsla gör.

Fan blir så upprörd, hoppas inte rektorn säger att det inte finns något annat att göra än att flytta på din dotter.

Eller vill hon byta skola eller kommer hon känna att det är som om hon låter dom vinna?

Eller finns det ens en annan skola?

Annars har jag en fd elev vars pappa är nån höjdare i hells angels och som lovat att jag kan ringa närhelst jag kan behöva honom.....:angel: *skoja bara, ska inte ringa*

:laugh: Jag skulle åtminstone ringt och bett honom vara med på mötet, självklart med västen på...:D

Det är ju en genial idé.

Han kan bara sitta där med armarna i kors i egenskap av morbror eller så.

När min dotter hade mobbing som värst i skolan, så begärde vi hemundervisning.
Det fick skolan att formligen hoppa.
Att vi trodde att vi skulle klara av undervisningen bättre hemma.

Dottern fick vissa gruppbyten och så en drös med förmåner, typ kunna gå in på särskilda ställen i skolan för att komma undan och så.
Och det fungerade i alla fall hjälpligt.
Hon lider fortfarande av sviterna från den tiden.
Vi föreslog skolbyte men det motsatte hon sig på det bestämdaste.
Hon trodde att hon skulle tappa tempot angående betygen då.
Och hon hade nog rätt för hon gick ut med toppbetyg som räckte till vilket gymnasium som helst.

Monstret i hennes skola var en hon.

I alla fall, min fråga till er: Killarna kommer naturligtvis att tvingas mumla fram ett halvtaskigt förlåt. Måste man som offer godta en ursäkt? Måste dottern verkligen säga ok? Måste man acceptera ett förlåt? Vad tycker ni?

Nej, absolut, definitivt INTE.

Dottern går i 9:an och är rädd om betygen och vill inte byta skola. Vilket dessutom är en principsak. Hon har inte gjort något fel hon ska inte flytta på sig. Vi har dessutom inte någon annan högstadieskola på rimligt avstånd.

De här killarna är värst men det har blivit en trend att mobba min dotter och typ ett dussin andra på högstadiet. Det är alltså fler än hon som är utsatta.

Som exempel kan jag nämna att hon fick en snygg, svart kavaj av dyrt märke, denna hade hon med svarta jeans och t-shirt. Inget konstigt alltså. Men genast skreks det att Mini hade sin äckliga ridkavaj i skolan. Det finns inte en likhet mellan denna kavajen och en ridkavaj. Jo färgen.

Är det en annan rektor än den som struntade i att komma på mötet ni hade i första tråden? Hoppas verkligen att hon tar krafttag den här gången.

Och, som honung & pirat sa -en hells angels "morbror" med grymma ögen kan nog ta ner många snorungar på jorden ;):D

Snuffsan skrev:
Som exempel kan jag nämna att hon fick en snygg, svart kavaj av dyrt märke, denna hade hon med svarta jeans och t-shirt. Inget konstigt alltså. Men genast skreks det att Mini hade sin äckliga ridkavaj i skolan. Det finns inte en likhet mellan denna kavajen och en ridkavaj. Jo färgen

Mobbing är så konstigt, man kan bli hackad på för de mest löjliga saker.. i min skola blev en kille mobbad för att han var överviktig av tre smala killar och en jättetjock.
Om det åtminstonde kunde vara logik i vad de säjer..:S

Senast ändrad av en moderator:

De hittar alltid på något.
Och de ger sig aldrig.

Så någon ursäkt finns det inte anledning att acceptera.
Det finns ingen ursäkt till att sabotera någons högstadietid.

Ja det var det jag tänkte. Följa med som vän/släkting liksom. Med väst naturligtvis. Harkla sig lite när föräldrarna säger att de inte kan ha stenkoll på grabben. Luta sig fram och stirra grabbarna i ögonen så fort de hasplar ur sig dumheter. :devil:

Det ynkliga är att jag är skiträdd för honom.:crazy:

Det är två rektorer på den här skolan. Grabbarna gick på mellanstadiet i våras och hade en annan rektor. Numera har de samma rektor som Mini har.

En sak som faktiskt gjorde skillnad var att Monstrena fick veta att min dotter kunde gå hem och sköta sin skola om de blev för gräsliga.
Alltså få gå därifrån utan att det räknades som skolk.
Slippa skolan var i deras ögon den ultimata lyckan.

Så då blev de inte lika pigga på att bråka med henne.
De tyckte ju att det var mera rättvist om hon också var tvungen att vara kvar i skolan.
Vilket hon var så länge som de skötte sig.

Det är ju faktiskt en ide som kanske biter. Ska ta den med rektorn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka