Uppfödarpengar

misan

Trådstartare
Kanske en dum fråga, men det har aldrig varit aktuellt förrän nu :smirk: Får man uppfödarpremien bara för riktiga lopp, eller får man nån liten peng för premie/kval (som 2-åring alltså) också?
Fattade det så enligt STCs hemsida, men det står ju inget i insprungna pengar så då verkar det inte så tänkte jag... Inga stora pengar det handlar om ju men bara en undran, för miljonär blir vi säkert senare ändå :D (man måste ju tro haha.)

Sv: Uppfödarpengar

Visst får man uppfödarpengar också. Förutsättningen är att du är uppfödare till hästen och att den går ett godkänt premielopp senast i oktober det året hästen blir 2 år. Då betalas en grundpremie på 9.500:- ut. Gäller varm- och kallblod. Gäller för amatörtränad häst.

Då får jag alltså 10% dvs 950:- för det?! Hästen i fråga är såld men i amatörträning och uppfödare är jag ju fortfarande =)

Ja, som jag har förstått det så är det så. Grattis till tröstpengen. ;)

Senast ändrad av en moderator:

:(Jag tror att dom har tagit bort uppfödarpengen på premie lopp/appendix

Jag fick premie uppfödar pengar på senaste avräkningen (aug) från stc så det kan inte stämma.

Vi har också fått våra uppfödarpengar nu i augusti på de som klarat sitt premielopp :bump:
Var har du sett/läst att man inte får det? Eller är det nå´t nytt som kommer gälla från årsskiftet???

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·
Äldre Jag funderar på vad man kan göra med en släkting som mår riktigt dåligt psykiskt. Jag är en total lekman men det känns verkligen som hen...
Svar
17
· Visningar
1 637
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka