Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sluta att släppa den på bete o sen faktiskt banta den- inte tycka synd om o ge bara för att den är så sööt. Men... man kan skriva många inlägg o få sympatier.Men axel, vad tycker du sthu ska göra?
Ja det verkar uppenbarligen vara så att en del hästar inte kan gå på gräs. Men om man inte har möjlighet till jord-/grushage hur gör man då? Räcker det med munkorg/betesbegränsare, eller finns det t.o.m hästar som inte ens det fungerar till (för att de ändå får i sig för mkt)? Kan man göra egen jordhage? Grus är ju ganska dyrt att köpa in...
Jag kan faktiskt hålla med om att feta hästar inte bör gå på gräs.
Men, knepigt är det, jag har ju på diverse vis försökt lösa det flera år. Det bästa är ju om man kan ha två likasinnade, som kan 'svälta ihop', då har man löst sällskapsproblemet i alla fall och de kanske inte kan få någon stor hage ändå, men en kompis att interagera med.
Men den "turen" har ju i alla fall jag .
Men jag kan säga att det inte är KUL när man har en häst som är så fixerad vid att stoppa saker i munnen att den äter ALLT... Axel kan rulla-runt-på-golvet-och-skratta () bäst h*n vill, men om man har en häst som hellre äter sitt eget bajs än går utan mat, då har man problem... Jag ger pinnar och grenar (men jag äger ingen skog, så småträden kommer att ta slut snart) som barkas på nolltid av världens bästa bäver. Jag kan (antagligen) inte ge mycket mer hö än jag ger, halmen jag köpt och tittat på har varit skräp, så vad gör man??? Man låter hästen "svälta" emellan måltider och den äter då en del av sitt eget bajs... Normalt? Säkert inte, men tydligen så går det i brist på annat...
Knapplånar mig själv.
Vad ÄR egentligen det korrekta stället att använda viktmåttbandet på? När min häst står med huvudet ner (brukar mäta när hon äter) "väger" hon 425 kg precis bakom frambenen. Flyttar jag måttbandet en bit bakåt "väger" hon lite mer, och jag har därför bestämt att hon väger nog ca 450 kg ungefär. Rätt eller fel?