Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och när jag ändå skriver här.. varför visar ena foderstatsprogrammet annorlunda än det andra?
Ena säger 26 MJ och 154 smrp.
Andra säger 32 MJ och 192 smrp.
Jag antar att Hippocampus är pålitlig?
Och soja vs Krafft Protein? Vad är att föredra och varför? Framförallt, hur blir prisskillnaden ang proteinet?
lånar liten knapp.
Jag har fastnat lite i mitt räknande av foderstater. Hur är det med Ca/P-kvoten?
Jag har hittat följande på nätet
och
Så... vad bör kvoten vara på?
Min shettis bör ha Ca 7,7 och P 11,0.
Med Krafft Miner Vit (130g) får jag Ca 13,08 och P 11,038, vilket ger en kvot på 1,185 Ca/P. Hur är det?
Med Krafft Miner Grön (100g) får jag Ca 13,93 och P 6,588, vilket ger en kvot på 2,114 Ca/P. Det måste väl vara sämre? Det måste väl bli helt fel för det borde vara mer Ca och mindre P...?
Jag verkar behöva ge så mkt mineraler.. Alla mina 3 hästar behöver ha minst 130g (Miner Vit) om Fosforbehovet ska vara tillgodosett...
/Förvirrad Sara
HUR mkt ger ni av betfor och är det någon skillnade mellan pelletsen och de strimlade?
Så NU skriver du att den gick utanHan gick ju på gräs då, utan reducerare.
Och om du läser hela inlägget ser du att han faktiskt var tunnare då än resten av året när han inte hade något gräs i närheten.
Och noga räknat, det var några dagar i veckan han gick utan reducerare. Om jag skulle dra alla detaljer och omständigheter i varenda inlägg har jag snart tillräckligt med substans för en hel roman. Ja många många inlägg som inte visar på ngn skillnad över en lång tid. Kallas för frisering av utsaganHan käkar en oerhörd mängd grovfoder nu, definitivt överutfodrad och med en ägare som vill ha honom tjock.
Ska vi ha den diskussionen igen? Nä, ta det med någon annan. Alla här i tråden jobbar hårt med sina hästar tydligen tar inte alla det på stort allvaräven om alla inte använder exakt samma argument för sin sak. Jag står kvar vid att det finns ett sätt att banta: mer energi ut än in. Hur man uppnår det är en smaksak.
Förresten, hur vet jag hur mkt fosforbalans jag behöver ge?