Uppdateringstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag stod B hur bra som helst medan jag raspade samtliga hovar och skar samtliga strålar. Lite vev i början men det gick ändå oerhört bra. Nyckeln till framgång med henne är verkligen lugn, tålamod och beröm. Försöker man stressa så blir det pannkaka direkt. Börjar inse att jag nog är så illa tvungen att skaffa någon form av hovstöd för att kunna göra ett ordentligt jobb...

20220610_180613.webp
 
Vi matchar med bootsen
17055FFB-F295-4EC0-8209-3E9A9C01FAFE.webp

Idag stod B hur bra som helst medan jag raspade samtliga hovar och skar samtliga strålar. Lite vev i början men det gick ändå oerhört bra. Nyckeln till framgång med henne är verkligen lugn, tålamod och beröm. Försöker man stressa så blir det pannkaka direkt. Börjar inse att jag nog är så illa tvungen att skaffa någon form av hovstöd för att kunna göra ett ordentligt jobb...

Visa bifogad fil 92732
 
Jag är dödstrött i huvudet så hästen får vila. Hade hoppats hinna köra lilla men blir nog för sent. Ska försöka klippa ridbanan däremot, halvkul med gräsridbana och bara en vanlig gräsklippare att sköta den med...
 
Här är hästarna släppta på bete. Vi hade en lektion i hästhantering där jag och Java var med. Perfekt med små saker att öva på och som man också kan göra i gången, hagen eller i skogen typ. Det behövde vi.
Lily får följa med på promenader. Men hon är ju inte rädd för nått 😂
Alla utom de två stora (travaren och fullblodet) är mina. Bella som är 27år kommer sist
 
Idag stod B hur bra som helst medan jag raspade samtliga hovar och skar samtliga strålar. Lite vev i början men det gick ändå oerhört bra. Nyckeln till framgång med henne är verkligen lugn, tålamod och beröm. Försöker man stressa så blir det pannkaka direkt. Börjar inse att jag nog är så illa tvungen att skaffa någon form av hovstöd för att kunna göra ett ordentligt jobb...

Visa bifogad fil 92732
Dom säljer en billigare typ på horze. Funkar alldeles utmärkt tycker jag. Man får bara vara lite försiktig så hästen inte trampar ner direkt på metallet. Men har funkat väldigt bra med vår. Kostade inte alls som dom andra (3000 kr)
 
Här är hästarna släppta på bete. Vi hade en lektion i hästhantering där jag och Java var med. Perfekt med små saker att öva på och som man också kan göra i gången, hagen eller i skogen typ. Det behövde vi.
Lily får följa med på promenader. Men hon är ju inte rädd för nått 😂
Alla utom de två stora (travaren och fullblodet) är mina. Bella som är 27år kommer sist
Jag är inte så van vid hästar och det är sååå läckert att höra dem komma galopperande! 😍
 
IMG20220611141247.webp

Trollet lyfte vackert fram och bak idag och stod förvånansvärt stilla under ryktandet 😍 Trodde först inte att jag skulle få in henne i stallet då partytält och ballonger stod kvar utanför från gårdagens student. Men hon bara stegade förbi det som ingenting, guldstjärna!
 
Visa bifogad fil 92802
Trollet lyfte vackert fram och bak idag och stod förvånansvärt stilla under ryktandet 😍 Trodde först inte att jag skulle få in henne i stallet då partytält och ballonger stod kvar utanför från gårdagens student. Men hon bara stegade förbi det som ingenting, guldstjärna!

Va skönt ♥️
Ibland kan de vara en hög tröskel att ta sig över när det är nått i hanteringe eller ridning som inte funkar. Men sen när man väl kommit förbi den så är det lugnt 🙂
 
Red drygt 11 km idag. Till skillnad från sist uppförde han sig helt perfekt, trevlig, reglerbar, jobbad bra, inte speciellt spooky. De här dagarna alltså :love: :love:
Det finns ingen bättre häst.

Folk undrar hur jag orkar eftersom han varierar med att vara bat shit crazy, men aldrig haft en häst som han.
 
Va skönt ♥️
Ibland kan de vara en hög tröskel att ta sig över när det är nått i hanteringe eller ridning som inte funkar. Men sen när man väl kommit förbi den så är det lugnt 🙂
Verkligen! Det känns som att hon liksom plötsligt förstod gränser och vad jag ville att hon skulle göra.
 
Min fina cob :love:
286506723_1203028353882530_2443099443971137722_n.webp



Jag var sådär in-i-döden-trött när jag hoppade upp på hästryggen i morses, men vi fick ändå ett härligt pass. Allt fler saker hamnar på plats, och jag längtar till dess att vi kan börja träna igen! Som varande nörd är det klart att jag mest fokuserar på alla saker som jag inte lyckas få till, men ändå :D
 
Idag har alla 3 fått motion. Sist ut fick bli lite anknytning och hantering från marken som jag insett att jag måste verkligen öva på när det gäller Java. Sen behöver vi göra ridbanan rolig, vilket hon verkade tycka nu 😊
I slutet så latchade en stallkompis bara undertiden jag plockade undan.
 

Bifogade filer

  • 4E8796B4-09E4-4207-8869-EEF379FCDA96.webp
    4E8796B4-09E4-4207-8869-EEF379FCDA96.webp
    210,9 KB · Visningar: 21
Min fina cob :love:
Visa bifogad fil 92825


Jag var sådär in-i-döden-trött när jag hoppade upp på hästryggen i morses, men vi fick ändå ett härligt pass. Allt fler saker hamnar på plats, och jag längtar till dess att vi kan börja träna igen! Som varande nörd är det klart att jag mest fokuserar på alla saker som jag inte lyckas få till, men ändå :D
De stunder där man lyckas få allt att falla på plats 😍

Och jag hoppas Lily kommer bli lika fin som din cob 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 247
Senast: mamman
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 264
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 526
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 773

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp