Om jag fick en penny för alla gånger någon tror att Pepper är en cavalier
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mina kan bete sig riktigt "dumt" ibland, oftast handlar det om att Aysu tycker det är läskigt och vill skrämmas och Ebrah antingen bara hakar på eller vill leka För det mesta uppför de sig riktigt fint, men jag undviker att ta hundmöten i gångtunnlar eller att på något sätt alls gå nära de som har hundar lösa eller i flexi... Märker också framförallt på Aysu att hon tar väldig skillnad på olika typer av hundar. Småhundar går alltid bra, hur de än beter sig, lösa hundar och hundar i flexi uppskattas inte, stora (kopplade) hundar går bra, förutom schäfrar som bara går att tolerera om de uppför sig verkligen exemplariskt... Men ja, helt klart lättare att träna om mötande hundar är lugna, och framförallt om mötande hundägare är villig att samarbeta och tex inte knatar rakt mot en när man tydligt visar att man gör vad som går för att försöka ta ut avståndet till max...Min daghund låter ju som att han vill äta upp alla andra hundar när han egentligen vill hälsa och leka. Men hundar som dina som inte reagerar tillbaka är guld värda tycker jag! Det går ju så himla mycket bättre att träna honom att vara lugn om hunden man möter är det.
Vad är han för något? Phalene?Om jag fick en penny för alla gånger någon tror att Pepper är en cavalier
Vad är han för något? Phalene?
Lämna in honom till frisör?Försökte klippa Torsten lite idag. Han var jättearg på saxen och bet.
När han inte ville bita mig så bet han sig själv. Gnagde frenetiskt sig själv på pungen och bakbenet. Saxen kan ju inte luvas men han reagerar på ljudet.
Lille vän. Jag blir så ledsen.
Det har gått bra ett tag men nu var det ett rejält bakslag.
Vi är redan på ett bord. Jag är rädd att han får fullständig panik om han på något sätt sitter fast. Han panikar när jag håller honom i famnen och försöker borsta eller klippa. Det går lite bättre på bordet.Lämna in honom till frisör?
Eller köp ett trimbord med galge så kan han inte komma runt och bitas på samma sätt, plus att det oftast går lättare när hunden står på bord än på golvet.
Så länge hundarna är ok med främmande folk så kan det ibland gå bättre när en ny person hanterar hunden. Har tex hört flera veterinärer prata om besökande djur som är omöjliga i hantering så länge ägaren är med, men när ägaren gått ut ur rummet så har det blivit betydligt lugnare. Det är inte heller ovanligt att hundar som inte fixar pälsvård eller kloklipp hemma åker till hundtrim och där är åtminstone ok med situationen (även om de kanske inte älskar att vara där).Vet inte hur mycket bättre det skulle gå för en frisör som han inte känner?
Blir det mycket värre får jag överväga om jag kan övertala någon vet att ge honom en lätt sedering?
Min mamma har en liten hund, knappt 3 kg, med extremt hög integritet. Han är en omplacering som hon fick när han var 5 år så det finns mycket att jobba på då han inte haft det så bra innan.Vi är redan på ett bord. Jag är rädd att han får fullständig panik om han på något sätt sitter fast. Han panikar när jag håller honom i famnen och försöker borsta eller klippa. Det går lite bättre på bordet.
Jag backar nog några steg och tar det därifrån. Jag är inte så blödig i vanliga fall men han får verkligen panik och det slår över i aggression. Lite nesligt är det att jag fött upp mängder av stora halvblod och kunnat genomföra all möjlig obehaglig hantering och skötsel men en liten 5 kilos hund kan jag varken överlista eller tvinga.
Vet inte hur mycket bättre det skulle gå för en frisör som han inte känner?
Blir det mycket värre får jag överväga om jag kan övertala någon vet att ge honom en lätt sedering?
Det är jättevanligt att ägaren inte kan sköta pälsvården eller klippa klor, men det går jättebra hos hundfrisören eller veterinären.Vi är redan på ett bord. Jag är rädd att han får fullständig panik om han på något sätt sitter fast. Han panikar när jag håller honom i famnen och försöker borsta eller klippa. Det går lite bättre på bordet.
Jag backar nog några steg och tar det därifrån. Jag är inte så blödig i vanliga fall men han får verkligen panik och det slår över i aggression. Lite nesligt är det att jag fött upp mängder av stora halvblod och kunnat genomföra all möjlig obehaglig hantering och skötsel men en liten 5 kilos hund kan jag varken överlista eller tvinga.
Vet inte hur mycket bättre det skulle gå för en frisör som han inte känner?
Frågan är - har man för många hundar när det går fortare att torka golvet i huset än att torka tassarna efter kvällskissen?
mvh, så jävla trött på min lerpöl till trädgård
Nä, man löser det genom att de får ligga i hallen och torka upp .. (precis kommit hem efter promenad i ösregn och lämnat missnöjda hundar i hallen).
Du får bygga ut med en grovingång, med möjlighet att duscha av direkt eller ligga och torka ett tag. Golvvärme och mattor som suger åt sig och är lätt att tvätta.Det är tyvärr inte ett alternativ i mitt uselt planerade hus
Du får bygga ut med en grovingång, med möjlighet att duscha av direkt eller ligga och torka ett tag. Golvvärme och mattor som suger åt sig och är lätt att tvätta.
Det var min dröm, men jag har inte fått med mig resten av familjen än. Men jag har källaringång och dusch i källaren vilket är guld värt under jaktsäsong!
Nä hundhuset känns ju trist och de hinner ju skita ner sig igen på vägen in. Annars får du bygga en övertäckt gång emellan.Jag har ju dusch och golvvärme i hundhuset, men har inte samvete att sätta ut dem där igen när de varit där hela dagen...
Men det får bli till nästa hus! Då jäklar
Det är tyvärr inte ett alternativ i mitt uselt planerade hus
Är glad att mina damer är korthåriga, hatar dåligt väder och att vi har en lämplig gräsplätt nära huset som INTE är lerig Tar inte många sekunder att snabbt torka av dem med handduken efter rastning nu.Frågan är - har man för många hundar när det går fortare att torka golvet i huset än att torka tassarna efter kvällskissen?
mvh, så jävla trött på min lerpöl till trädgård