Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Worth it!Aj...
Heja Torsten!Sådär. BPH avklarat.
Det gick betydligt bättre än jag väntade mig. Han fick omdömet trygg och att han såg ut att må bra. Avkomman stod tillsammans med protokollförare och de kommenterade att han var obekymrad och trevlig.
Matintresse 0 och föremålsintresse 1. De var väntat.
Oberörd av skott och tvekade knappt alls på underlaget.
Jag är mer än nöjd. Min hariga rädda lilla råtta har blivit vuxen.
Sådär. BPH avklarat.
Det gick betydligt bättre än jag väntade mig. Han fick omdömet trygg och att han såg ut att må bra. Avkomman stod tillsammans med protokollförare och de kommenterade att han var obekymrad och trevlig.
Idag blev det långpromenad i skogen vid klubben, stötte på min instruktör och vi pratade lite och sen tränade jag agility med Milou, gick igenom ganska mycket, några saker har han bara gjort en gång förut men det satt så himla bra ändå, han agerade som om han kunnat det i hela sitt liv, förstår mig inte riktigt på honom, hur han lyckas. I hans lilla virriga panna verkar allt hamna på rätt plats iaf. Han vet verkligen skillnad på att bara ”vara” och träning, stramar upp och fokuserar helt på det vi gör och på mig. För ser man honom annars är han lite av en virvelvind, här och där och överallt.
Jag tror vi gjort allt förutom gungan. Så det blir den vid nästa träningstillfälle. Nu är det dags för kombinationer och banor men min kurs är långt ifrån det så jag har mailat ordföranden och sagt upp mig där och hoppas jag får tillbaka pengarna för det som återstår och så får jag se till att använda fantasi och erfarenhet och hitta på utmaningar och träna själva. Tänker att vi kanske kan hoppa på agility fortsättning i höst istället.
Min egna instruktör har dock sagt att vi kan köra vidare bara hon och jag hela sommaren och längre med freestyle Så fint!
Pappa som inte har någon större vana av agility sa att han skulle träna med Alvin under tiden, jag sa ok om han körde säkra hinder. Plötsligt ser jag gungan vända ner och Alvin kliver av. Skrek till pappa att inte köra gungan, att den kan gå fel. “Ja men han stannade ju på mitten och lät den välta ner, han kan ju själv”.
Som tur är så är Alvin så snäll så han gjorde som han lärt sig i alla moment och man skull nog kalla det för att Alvin körde agility med pappa och inte tvärtom.
Fick lite hjärtklappning när jag tittade på men vet ju att Alvin kan allt där pappas kunskap brister.
Sen blev Alvin rädd för en stor, svart och läskig hund och gick in i en tunnel, jag sa skämtsamt att han gick och gömde sig. Vilket visade sig vara på riktigt, han la sig mitt i tunneln och ville inte komma ut, pappa fick krypa in i tunneln och hämta honom...
Huka dig Torsten!Sådär. BPH avklarat.
När vi pratade efter genomförd beskrivning sa beskrivaren att han nog inte kunde bli arg. Jodå sa jag, testa lite pälsvårdHuka dig Torsten!
Nu kommer matte med saxen
Ja mamma är med varje gång vi tränar, på kurser och egna tillfällen och pappa är med en hel del han också och det blir mer och mer. Dom tycker båda det är roligt att se på och är stolta över oss och blir som små barn av glädje när vi gör något nytt. Jätte mysigt att dom är med och dom ger feedback också när jag tränarvad mysigt ändå att din pappa hänger med och träna hundarna
Vad härligt! Heja dig och Torsten!Sådär. BPH avklarat.