Kan inte egengjord barf vara aktuellt? Så kan man introducera en sak i taget i lugnt tempo.Har tittat på det fodret och det är intressant. Format och pris på fodret spelar ingen roll så länge det funkar och hunden mår bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan inte egengjord barf vara aktuellt? Så kan man introducera en sak i taget i lugnt tempo.Har tittat på det fodret och det är intressant. Format och pris på fodret spelar ingen roll så länge det funkar och hunden mår bra.
Kan inte egengjord barf vara aktuellt? Så kan man introducera en sak i taget i lugnt tempo.
Nej så kan det ju absolut varaDet kan bli aktuellt med hemgjord mat. Veterinären var inne på det innan testet gjordes. Kan vara så att hunden inte klara rått så det kan bli att maten behöver tillagas.
Det kan bli aktuellt med hemgjord mat. Veterinären var inne på det innan testet gjordes. Kan vara så att hunden inte klara rått så det kan bli att maten behöver tillagas.
Om det lutar åt hemgjort tycker jag att du ska ta kontakt med personer som har köttkaniner och kolla upp möjligheten att få tag på foderråvara därifrån. Det verkar som om rätt många bara tar tillvara på de finaste bitarna vid slakt - några sparar bara låren. I synnerhet om du ändå ska tillaga fodret kan du få ihop en hel del slaktrester att koka loss kött från.
Detsamma gäller om det finns jägare/jaktlag som du kan få slaktrester från.
Happy Dog är ett fantastiskt foder! Ger Africa till min hane med lindrig magkatarr och Toscana till min kastrerade tik. Är sååå nöjd! Till o med min flat kan äta Africa utan att få blodiga diarréer som hon får på alla andra torrfoder vi testat (inkl alla gastro-veterinärfoder).@snorp Om du inte redan gjort det tipsar jag att kolla på Happy Dog Piemonte. Jag kan ha missat någon ingrediens när du skrev vilka din hund inte tål.
Jag har precis börjat ge fodret, min hund är inte allergisk utan jag kände bara för att testa, och efter en vecka har han då prima mage i alla fall.
Ja, Happy Dog är ett underskattat foder faktiskt!Happy Dog är ett fantastiskt foder! Ger Africa till min hane med lindrig magkatarr och Toscana till min kastrerade tik. Är sååå nöjd! Till o med min flat kan äta Africa utan att få blodiga diarréer som hon får på alla andra torrfoder vi testat (inkl alla gastro-veterinärfoder).
@snorp Om du inte redan gjort det tipsar jag att kolla på Happy Dog Piemonte. Jag kan ha missat någon ingrediens när du skrev vilka din hund inte tål.
Jag har precis börjat ge fodret, min hund är inte allergisk utan jag kände bara för att testa, och efter en vecka har han då prima mage i alla fall.
Jag har lite tur ändå, de sopsaltar vissa av promenadvägarna, men inte alla, så vi kan undvika de saltade vägarna när vi är ute. Lite småbökigt ibland dockÄr så ambivalent. Är glad över sopsaltningen som dom gör på det större gångstråket. (Bra för alla som inte går på 4 ben. )
Men varje gång jag glömmer mig så hoppar hunden på tre ben. Tur jag kan lyfta henne förbi eländet.
men promenaderna blir väldigt begränsade nu.
Brukar väl vara just proteinet de är allergiska mot, inte fett?Tack för tipset. Det är fjäderfäfett i, vet inte om det funkar när hunden är allergisk mot kyckling och kalkon.
Det kan bli aktuellt med hemgjord mat. Veterinären var inne på det innan testet gjordes. Kan vara så att hunden inte klara rått så det kan bli att maten behöver tillagas.
"Freestylevärlden" är trevlig. Du kanske inte får godkänt på programmet men värre än så blir det inte. Det är vanligt med missar, många väljer då att diska dig och leka med hunden för att den ska få en bra känsla.Skulle så gärna sätta ihop ett freestyle program vilket jag kan göra själv men är rädd för att visa upp mig på det viset på tävling.
Innan jag skaffade hund och i början av Alvins tid så var jag super taggad på agility. Jag tränade en del agility med Alvin men han var inte så intresserad som med rally som han älskar. Han tyckte det var roligt och blev glad men inte så mycket som jag ville, men kanske blir det en ny chans när jag har Milou. Hoppas det.