Uppdateringstråd 30

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lillefrun angående leksak, tipsar om denna:

Visa bifogad fil 161250

Bästa köpet nånsin för corgin som inte är leksaksintresserad! Den är i fårskinn och jag har snöre på så man kan släpa den i marken och med gott godis i så har hon fått upp intresset rejält. Har inte godis i men kan ta fram den på tävling så kopplar hon den till godis och hålla den i handen och busa och sen ge godis när vi är av planen.
Lite sent nu men det kanske värt att testa, lär om inte annat bli poppis hos valpisen sen :rofl:. Har haft flera hundar på kurs som inte varit leksaksintresserade men där en fårskinns-mussla blivit bästa grejen dom vet.
Allt med godis tycker Milou är bra :p Ser väldigt bra ut för valpis.
@Lillefrun angående leksak, tipsar om denna:

Visa bifogad fil 161250

Bästa köpet nånsin för corgin som inte är leksaksintresserad! Den är i fårskinn och jag har snöre på så man kan släpa den i marken och med gott godis i så har hon fått upp intresset rejält. Har inte godis i men kan ta fram den på tävling så kopplar hon den till godis och hålla den i handen och busa och sen ge godis när vi är av planen.
Lite sent nu men det kanske värt att testa, lär om inte annat bli poppis hos valpisen sen :rofl:. Har haft flera hundar på kurs som inte varit leksaksintresserade men där en fårskinns-mussla blivit bästa grejen dom vet.
Tack, hittade den efter ditt tips och ska köpa. Men funderar om både valpis och Milou kan ha samma eller om bör ha varsina? Min hjärna säger varsina men då priset i kassan steg rejält tänkte jag bara kolla ifall jag tänker rätt?

Allt med godis tycker Milou är bra :p Ser väldigt bra ut för valpis.

Tack, hittade den efter ditt tips och ska köpa. Men funderar om både valpis och Milou kan ha samma eller om bör ha varsina? Min hjärna säger varsina men då priset i kassan steg rejält tänkte jag bara kolla ifall jag tänker rätt?

De kan ha samma men jag hade köpt två på en gång om jag vetat hur taggad corgin skulle bli :p. Med två likadana kan man jobba på byteslekar m.m. så jag tänkte köpa en till de var bara slut senast jag jag kollade..

Sen är det ju olika hur "fina" i kanten hunden är, de flesta hundar bryr sig inte men fröken Nano tyckte att det vidrigaste som fanns var att ta i en leksak en annan hund lekt med. Hon är dock den enda av alla hundar jag haft som brytt sig öht så risken är låg tänket jag att du stöter på samma problem :rofl:.

@Lillefrun Jag var varit på massa blåbär förra året, och alla var haft en samling före första bangången där de gått igenom vad som gäller och där man får ställa frågor. Vill man inte ställa frågorna högt för alla kan man alltid haffa någon precis efter och prata med :) Blåbär är väldigt god stämning, och absolut inte så allvarligt.

Jag råkade göra en otillåten start på en tävling, men blev inte diskad för de fattade att jag inte visste. Så de berättade det så jag gjorde rätt nästa varv 😅 Brukar prata med andra deltagare och det är väll ditt öppen och välkomnande stämning!
Det låter ju jätte bra. Problemet är att jag inte fattar riktigt hur tävlingen ska gå till. Jag har varit i hallen och själva planen är jätte stor men området där som man inte tävlar är en smal gång där det känns överfullt ifall typ 10 hundar plus 1 människa är där men bara vi är 1 hund och 3 människor. Och det är 18 hundar plus människor som är anmälda.

Det låter ju jätte bra. Problemet är att jag inte fattar riktigt hur tävlingen ska gå till. Jag har varit i hallen och själva planen är jätte stor men området där som man inte tävlar är en smal gång där det känns överfullt ifall typ 10 hundar plus 1 människa är där men bara vi är 1 hund och 3 människor. Och det är 18 hundar plus människor som är anmälda.
Svårt att säga utan att ha varit på platsen, men kanske sätter de upp staket så att banan blir mindre och området utanför större? Eller så är tanken att varje storleksklass är inne för sig i hallen, och övriga personer utanför. Oavsett kommer du få god information på plats. De är medvetna om att det kommer folk som gör sin första tävling och vill ge alla en bra upplevelse :)

De kan ha samma men jag hade köpt två på en gång om jag vetat hur taggad corgin skulle bli :p. Med två likadana kan man jobba på byteslekar m.m. så jag tänkte köpa en till de var bara slut senast jag jag kollade..

Sen är det ju olika hur "fina" i kanten hunden är, de flesta hundar bryr sig inte men fröken Nano tyckte att det vidrigaste som fanns var att ta i en leksak en annan hund lekt med. Hon är dock den enda av alla hundar jag haft som brytt sig öht så risken är låg tänket jag att du stöter på samma problem :rofl:.
2 beställda :heart

Åk och kolla. Finns det inte plats så har man hundarna i bilen eller är ute och rör på dem mellan sina starter.
De kommer säkerligen gå igenom på plats upplägget för ingen förväntas veta nåt på en blåbär och det kan skilja sig lite mellan arrangemang. Vi kör ju bara sommartävlingar ute och då har man ju andra förutsättningar än inomhus. Det kan ju också vara så att de delar av en liten bit av hallen om plats finns så några kan värma/stå på tur där., om hallen är jättestor känns det ju inte omöjligt att de delar upp den.

Det är så konstigt utan både Alvin och Milou här. Jag lämnade Milou till mormor och morfar så han kan vara där över natten och imorgon när vi åker.

Vi kommer åka jätte långt, förhoppningsvis nästa vecka också. Så det är skönast för Milou för han varken får eller uppskattar så många timmar i bilburen. Vi åker tidigt och kommer hem sent. Icke hundmänniskor förstår inte varför jag ska åka så långt för en hund, till viss del även mina föräldrar som ändå ställer upp och skjutsar och följer med
.Det är nog svårt att förstå om man inte själv är hundmänniska.

IMG_3667.webp

Väldigt mycket snö nu igen, hundarna får ta regelbundna pauser i busrejsen för de fastnar i snön!

Det är så konstigt utan både Alvin och Milou här. Jag lämnade Milou till mormor och morfar så han kan vara där över natten och imorgon när vi åker.

Vi kommer åka jätte långt, förhoppningsvis nästa vecka också. Så det är skönast för Milou för han varken får eller uppskattar så många timmar i bilburen. Vi åker tidigt och kommer hem sent. Icke hundmänniskor förstår inte varför jag ska åka så långt för en hund, till viss del även mina föräldrar som ändå ställer upp och skjutsar och följer med
Är det en valp på gång?

Vad menar du med att han inte får vara så många timmar i buren?

Vad menar du med att han inte får vara så många timmar i buren?
Buren är insatt i min bil och vi åker med mina föräldrar. Han tycker inte om att åka bur, det är väldigt nytt att åka bur för honom. Sen får han inte följa med och träffa valparna och mamman eftersom dom ju inte fått sin 12 veckors spruta och inte ska träffa massor av nya hundar. Då måste någon av mina föräldrar gå en promenad eller vänta i bilen och inte får se valparnas första bemötande ich fika och så får dom tvinga byta av föräldrarna av och det känns mycket bättre om vi alla tre kan fokusera valparna. Sen tänkte vi passa på att äta lunch på någon restaurang. Det finns alltså massor av anledningar till att han har det bättre hos mormor.

Jag lyckades dra till ryggen igår när jag var i fårhagen och fick jätteont. Svårt att resa mig, böja mig ner, ta mig i och ur bilen osv. Fick lov att sjuka mig från jobbet 😞.
Så har försökt att ta det lugnt, vila och ändå röra mig kontrollerat. Följde med husse på agilityträning nu på kvällen för att komma iväg lite.
Kan man inte bara få vara hel och frisk nån gång :arghh:. Det är meningen att jag ska tävla med lilla M på lördag men just nu känns det allt annat än lovande när jag knappt kan röra mig..

Buren är insatt i min bil och vi åker med mina föräldrar. Han tycker inte om att åka bur, det är väldigt nytt att åka bur för honom. Sen får han inte följa med och träffa valparna och mamman eftersom dom ju inte fått sin 12 veckors spruta och inte ska träffa massor av nya hundar. Då måste någon av mina föräldrar gå en promenad eller vänta i bilen och inte får se valparnas första bemötande ich fika och så får dom tvinga byta av föräldrarna av och det känns mycket bättre om vi alla tre kan fokusera valparna. Sen tänkte vi passa på att äta lunch på någon restaurang. Det finns alltså massor av anledningar till att han har det bättre hos mormor.
Ja alltså att han har det roligare hos mormor förstår jag fullt ut! Jag blev bara förvirrad av varför han inte skulle få ligga där.
Man kan ju lämna dem själva i bilen en stund liksom..

Ja alltså att han har det roligare hos mormor förstår jag fullt ut! Jag blev bara förvirrad av varför han inte skulle få ligga där.
Man kan ju lämna dem själva i bilen en stund liksom..
Fast du förstår ju inte vad ordet får betyder i det här sammanhanget.
Det är inte samma som får förbjudet utan att hunden slipper, hunden slipper så många timmar i bilen, den får inte så många timmar i buren om den är hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 322
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 096
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 367
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Jag är på jakt efter en ny soffa och funderar på vad som håller sig snyggt bäst när man har hund. Vi har en Malinois och en pudel. Jag...
Svar
2
· Visningar
373
Senast: alex.ha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka