Uppdateringstråd 29

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är en fantastiskt korkad artikel på en viralsajt som jag inte borde ha läst, men kunde inte sluta eftersom jag mest fnissade hela vägen.

Förutom att översättningen missar en del (hundraser som japansk haka och boxare) så får man bl a lära sig att weimaraner kan välta små barn, frallan riskerar se dina barn som en tävling och dobermann visade sig på 70-talet ge upphov till hundbett.

https://news.progolfnow.com/sv/considered-breeds-intimidating-dog?ly=native_one

Här är en fantastiskt korkad artikel på en viralsajt som jag inte borde ha läst, men kunde inte sluta eftersom jag mest fnissade hela vägen.

Förutom att översättningen missar en del (hundraser som japansk haka och boxare) så får man bl a lära sig att weimaraner kan välta små barn, frallan riskerar se dina barn som en tävling och dobermann visade sig på 70-talet ge upphov till hundbett.

https://news.progolfnow.com/sv/considered-breeds-intimidating-dog?ly=native_one
Fantastiskt korkad va rätt ord, jag ska be mina huskyblandningar läsa att dom ska va lätta att träna o så får jag väl hålla malamuteblandningarna med munkorg :rofl: :rofl:

Var på klubben igår kväll och tre av vovvarna fick träna bana medans Spock fick vara hemma. Tyckte jag såg en rörelsestörning bak på Spock efter söndagen så han får nån dags vila.
Lilla M börjar få fantastiskt slalomsug och det går undan, nu ska vi bara börja plocka bort lite bågar. Nike sprang fantastiskt bra med husse, ju mindre hon tränar desto bättre springer hon 😆. Tay var nästan lika glad att få titta på de andra som sprang som att träna själv.

Spock och gänget hade poolparty på eftermiddagen 🥰

20240528_130127.webp

En sak som är lite bökig med nya lägenheten: Det bor fruktansvärt många utekatter här i området. De gömmer sig i buskar vid gångvägar och portar, smyger på hundarna och bråkar på nätterna. I morse när jag skulle morgonrasta damerna satt en katt precis vid porten, och det är dörrar i helglas så hundarna såg den. "Tjohoo!" sa Ebrah och ville kasta sig efter den. Det blev lite stök och bök för att alls komma ut.

Får ta itu med skvallerträningen igen, nu när det åtminstone finns massvis av träningstillfällen. På förra stället såg vi så sällan katter att det knappt gick att träna, så Ebrah har knappt sett katter sen hon var 2 år gammal (då fanns katt på jobbet där hon var med och den blev hon kompis med). Lily har knappt sett katt ordentligt sen hon lämnade uppfödaren.

En sak som är lite bökig med nya lägenheten: Det bor fruktansvärt många utekatter här i området. De gömmer sig i buskar vid gångvägar och portar, smyger på hundarna och bråkar på nätterna. I morse när jag skulle morgonrasta damerna satt en katt precis vid porten, och det är dörrar i helglas så hundarna såg den. "Tjohoo!" sa Ebrah och ville kasta sig efter den. Det blev lite stök och bök för att alls komma ut.

Får ta itu med skvallerträningen igen, nu när det åtminstone finns massvis av träningstillfällen. På förra stället såg vi så sällan katter att det knappt gick att träna, så Ebrah har knappt sett katter sen hon var 2 år gammal (då fanns katt på jobbet där hon var med och den blev hon kompis med). Lily har knappt sett katt ordentligt sen hon lämnade uppfödaren.
Här är det också så mycket katter som dessutom försöker ta sig in i våran port, ibland sitter det katter i trapphuset till och med. Bog börjar vänja sig även om han hemskt gärna vill fram varje gång han ser en så har vi tränat en del stadga i kattmöten nu, man får titta men inte gå fram. Floki blir jätterädd och stressad och vill gå hem/flyger runt som en idiot tyvärr.

Tilda som bor ned egen katt + fått träffa flera olika innekatter blir fortfarande galen ute om hon ser någon annan katt 🤦🏼‍♀️ kan gå bra om den sitter still, då stirrar hon bara men kan sen gå med hög spänd svans förbi, men springer dom hänger hon i kopplet och skäller 🫣 hinner oftast inte ens tänka skvallertidning innan det sätts igång 🤣

Idag är sista dagen på behandlingen mot giardia så idag är det storsanering av hela huset samt bad av hundar igen. Nu hoppas jag verkligen att vi är av med skiten och kan leva som vanligt igen. Vi ha bott i kök och vardagsrum för att slippa sanera hela huset varje dag, lättare att sanera 2 rum istället. Längtar efter att i morgon få sova i min säng istället för i soffan.

Sambon ledig idag och jag jobbar eftermiddag, så vi inledde dagen med att åka iväg till ett inhägnat hundbad! Först nosade och strosade damerna så mycket att jag trodde att det inte skulle bli något spring alls, men plötsligt fick Ebrah fart, och Lily var inte sen att haka på! De rusade runt, runt, runt, jagade varandra hejvilt, svalkade sig i vattnet och for runt en stund till :D

Sedan när vi promenerade med koppel så hittade Ebrah en jättefin pinne som vi lekte lite med också. Så, nu är de nöjda och glada, och jag kan cykla till jobbet utan att behöva fundera på hur hundarna har det. De får vara hemma med sambon idag, så får de sällskap och fin eftermiddagspromenad. Det är verkligen lyxigt att kunna lämna dem med honom de flesta av mina arbetsdagar och inte behöva fundera på något kring dem. Även om de kan vara med på jobbet utan problem så är de nog gladare hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Det verkar enligt hundstallet som om antalet hemlösa hundar fortsätter att öka: Länk Förra året hade hundstallet en ökning med 50% och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 089
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 995
Senast: Milosari
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 011
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
682
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka