Tävlat IK1 idag, typ
.
Hamnade på omvägar och när jag väl kom fram så frågade jag på parkeringen vilket nummer som var inne, det var starten innan min tur. Bara slänga sig ur bilen med hund och stamtavla, hann slänga en blick på bandkissen och så slussas ut på banan försöker övertyga hund om att kissa på vägen då han inte hunnit rastas efter bilresan men han var nog rätt så oförstående till varför matte hetsar. Pulsen har sällan varit så hög, jag mådde på riktigt illa
. Brukar aldrig vara stressad då jag oftast är ute i god tid så det var ovan känsla.
Aja, skickar hunden som gör en hyfsat bra utgång, artigt upptag och på grund av mig så missar fåren framdrivnings grinden då jag bromsar Spock som vill springa upp på höger sida där de sen drar förbi. Får fåren runt mig och mot nästa grind men alltså det känns inte bra, uppe vid grinden som jag inte ens kommer ihåg om nåt får kom igenom så känner jag bara, näe jag är inte i skick att valla. Det blir inte bra när man har värsta stresspåslaget även om Spock under omständigheterna skötte sig ok så kände jag mig hetsig och virrig så vi vände och gick mot uttaget. Blev diskad, hade kanske varit bra att säga att man tänker bryta
.
Det som känns skönt var att Spock gjorde ett bra hämt på helt nytt ställe på nya får med en matte som definitivt inte var som hon brukade
. Det känns bra inför nästa tävling, då vet jag att vi iallafall kommer längre än till hämtet. Ska definitivt se till att jag är ute i god tid, jag vet ju att jag har en tendens att hamna vilse.. Tyckte ändå att jag var ute i god tid men inte när man kör till fel ställe
.
Spock ska få några dagars vila nu, är väldigt nöjd med honom
. Tay hade det bara varit att stryka sig med direkt, han är väldigt känslig för ens sinnes stämning. Spock är obrydd och tappar inte huvudet så jag kände att vi kunde göra ett försök.