Brukar han ha problem med det när han blivit blöt/kall?
En gång innan bara men då hade jag ingen handduk att torka med. Nått som behöver kollas upp?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brukar han ha problem med det när han blivit blöt/kall?
En gång innan bara men då hade jag ingen handduk att torka med. Nått som behöver kollas upp?
Nej, det hade jag inte oroat mig för
Vet en del som haft mycket problem med vattensvans och som har kört laser under en period och blivit hjälpta av det. Men då har det varit ett återkommande problem, inte bara ett par enstaka gånger.
Jag tycker det viktigaste är att gnugga dem ordentligt så att de får upp en bra blodcirkulation. Mina har lustigt nog aldrig fått det på t ex andjakter där det legat is på sjöarna på morgonen, men däremot när de t ex ätit köttben i hundgården och blivit stående ute i fukt och blåst.
Ja det var typiskt men vi var tvungna att gå/springa typ 12min hem först.. kanske va därför.
Om ni gick/sprang borde det snarare ha hjälpt än stjälpt att det var en bit till bilen
Mina hundar badar året runt på promenaderna så fort det är öppet vatten någonstans, jag brukar inte fundera så mycket över det.
På senhöstens/vinterns andjakter så är de ju i regel i vattnet till och från under en hel dag, ibland med ganska långa stillasittande pauser emellan. Visserligen försöker man torka och täcka på dem emellan och ha på neoprenvästar, men det är inte alltid det går. Ändå är det sällan de får vattensvans.
Jag tror ni hade oflyt helt enkelt
Är han urfälld?
Han fick vattensvans lika f*n
Det verkar som ni inte är överens...Visa bifogad fil 135999
tills vi får ulltäcket tänkte jag
Terrorn vill inkomma med rättelse, matte får med fake news. Han var faktiskt bara frukostsugen när han frivilligt gick in Vid lunchtid, fortfarande i friska -35 gick det utmärkt att busa och flyga ut i djupsnön!Terrorn och jag har en liten rutin av att busa på infarten efter morgonpromenad; lite följsamhet eller framförgående och sen mycket kamp med koppel osv. Överlag trivs han med att vara ute. Igår i -33 var han fortfarande game, men imorse i -35 är nog första gången jag varit med om att han tog initiativ att gå in Under själva promenaden var det dock jag som fick besluta att det var dags att vända och gå hemåt. Han tuffar på bra, även om han är mycket kränkt över att plötsligt behöva ha på sig tossor och täcke.
Rejält kallt ute, vaknade till -35 och om än det bara är -30 nu så verkar det hålla i sig ett tag. Lärde in ”hämta tofflan” på morgonen, mest som partytrick men jag är nästan alltid frusen om fötterna och får ofta leta efter var jag ställt av dem, så praktiskt också!
Visa bifogad fil 135938
https://www.instagram.com/reel/C1mNLA1LkVL/?igsh=MWduOHJ3bXRleWttMw==
Hej Doris!Hej från oss
Jag försökte ta en bild när Doris hade vanten i munnen men eftersom hon tycker att det är sjukt töntigt att vara med på bild fick det bli en bild där jag håller fast henne istället
Visa bifogad fil 136017
Vad tycker era hundar om att bli fotade? Doris har aldrig gillat det utan vänder sig helst bort, svansen och öronen åker ner och hon ser allmänt deprimerad ut.