Tonto börjar ofta skälla om man tar fram mobilen för att fota.Zeppe gillar inte heller att bli fotad. Oftast vägrar han titta på mig/kameran och om man får han att göra det så ser han ut som att han ska mörda en, typ
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tonto börjar ofta skälla om man tar fram mobilen för att fota.Zeppe gillar inte heller att bli fotad. Oftast vägrar han titta på mig/kameran och om man får han att göra det så ser han ut som att han ska mörda en, typ
Så gör mina med. Jag har nog tränat dem bra. Typ. Förutom att Lily tycker det blir jättejättekul när hon ser fotografen i frågaMina tre är linslusar. Speciellt den ena, vet inte hur många bilder jag har från utatällningsringen där hon springer och kollar in i kameran.
Har fått för mig att lära hundarna apportera, mest som ett trick eftersom det inte kommer användas praktiskt.
Tiken har börjat ta apporten i munnen, helst om jag rör den lite. Håller gör hon inte, däremot ljudar hon som en galning. Det var typ så hon lärde sig, hon skrek och den råkade åka in i munnen.
Hanen har gått från att använda den som nostarget till att slicka på den. Han är väldigt söt. Hur jag ska utveckla det till att han tar den i munnen är högst oklart. Kanske får börja med en leksak.
De kan båda omvänt lockande, får testa det med tiken. Och hanen om vi nångång får in apporten I munnen.Kan de omvänt lockande? Funkat bra som apportinlärning på min, både med apporten och annat jag vill att hon ska hålla
De kan båda omvänt lockande, får testa det med tiken. Och hanen om vi nångång får in apporten I munnen.
Har gått från nos till slick. Men han är så himla försiktig. För att ens få honom att slicka fick jag kleta in pinnen med gotta. Men jag får försöka hitta något knep, annars får jag hitta på något annat att träna.Du kan ju börja i mindre steg med hanen, sänk kriterierna till nos - slick - ta i mun osv tills han tillslut tar den i munnen.
Har gått från nos till slick. Men han är så himla försiktig. För att ens få honom att slicka fick jag kleta in pinnen med gotta. Men jag får försöka hitta något knep, annars får jag hitta på något annat att träna.
Är han inte intresserad av apporten hade jag lärt in hållandet separat, med något så tilltalar honom mer (särskilt när det inte handlar om träning inför tävling)Har gått från nos till slick. Men han är så himla försiktig. För att ens få honom att slicka fick jag kleta in pinnen med gotta. Men jag får försöka hitta något knep, annars får jag hitta på något annat att träna.
Det är helt sjukt hur överanvända vissa hanhundar är på bc.Jag är sjuk och har tråkigt så jag har suttit och tittat på registrerade epilepsifall hos border collies och det var då väldigt tråkig läsning då flertalet avelsmatadorer som används både nu och förr verkar ha spridit sådana gener. Samma hanhundar återkommer i många stamtavlor, för många för att det ska vara en slump. Så nu känner jag mig lite deppad för det verkar nästan omöjligt att hitta fria hundar även om det nog finns men svårt att veta eftersom mörkertalet är väldigt stort och på utländska linjer är det ju väldigt svårt att ha koll på.