Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har vi nu konstaterat att jaktsäsongen är över för i år om det inte blir ett otroligt omslag i vädret. Tokmycket snö och det är inte jaktetiskt rätt att utsätta vare sig vilda djur eller hundar. 😐 en rätt värdelös säsong för oss där vi åtminstone fick skjuta för Ville sista jakten. Så nu blir det snöpulsning istället 🙄Visa bifogad fil 135935
IMG_1254.webp

Galet mkt snö i Hälsingland med 😅

Det blev simning och vibb för gänget och nu myser vi framför brasan. Imorgon ska bc pojkarna få valla lite 🙂.

Själv försöker jag fila på kursupplägg till helgens kurs, är gärna sån som är väl förberedd och har både plan B och en plan C om plan A inte passar 😅. Hoppas bara att det inte blir så snökaosigt att man måste ställa in..

20240102_134957.webp

Rejält kallt ute, vaknade till -35 och om än det bara är -30 nu så verkar det hålla i sig ett tag. Lärde in ”hämta tofflan” på morgonen, mest som partytrick men jag är nästan alltid frusen om fötterna och får ofta leta efter var jag ställt av dem, så praktiskt också!
Visa bifogad fil 135938

https://www.instagram.com/reel/C1mNLA1LkVL/?igsh=MWduOHJ3bXRleWttMw==
Så praktiskt! Härlig hund! :heart

Min schäferkorsning snodde mina tofflor istället. Så ibland gick jag med bara en fårskinnstoffla. Fick frågan om jag tappat den andra. Men det hade jag ju inte, jag hade ju bara hittat en.

Oftast låg han på den. Så bad man honom resa sig så hittade man en varm och go toffla :love:

Idag har vi varit ute ganska mycket. Först långpromenad i skogen där vi dessutom mötte en annan hund med trevlig matte, och sedan en lång rastningsrunda på eftermiddagen. Ikväll verkar det dessutom bli en rastningsrunda med lurchergrannen :D Det gäller att passa på nu, jag är ledig och det har snöat massor så det är faktiskt fint, mjukt och trevligt att gå ute. Vädret ska visst hålla i sig och på fredag väntas det sol. Då jäklar ska jag ut med kameran (om väderprognosen stämmer...), för då jobbar jag bara några få timmar på eftermiddagen.

Jag skottade stigen mellan trädgårdsgrinden och yttertrappen igår efter mitt kvällspass, men fick ändå snö i skorna imorse. Skottade efter morgonpasset och fick snö i skorna lagom till lunch. 40 cm snö sen igår eftermiddag! Det är nära metern nu, och hundarna sjunker ner så de inte bottnar när de kliver av våra upptrampade stigar över fälten. Snösimning. Tungt, nyttigt och de verkar ha jättekul :p:D

https://www.instagram.com/p/C1mkuO0oUaN/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Vi har bara tagit en kort prommis eftersom matte inte trodde att Doris skulle vilja vara ute så länge i kylan och därför inte hade klätt sig nog bra för att vara ute längre. Nu skedar vi på sängen eftersom det börjar vara kallt även inomhus men ska väl ut en sväng till ikväll.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka