Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade precis en lite intressant upplevelse :p Skulle ge frukost till hundarna och eftersom jag fick massvis av smakprover på hundmässan passade jag på att låta dem dela på en liten påse blötmat nu.

Alltså. Jag tycker det är helt otroligt att folk står ut med att ge sina hundar blötmat. Det är ju helt otroligt vilken fruktansvärd stank det är! Jag började undra om Lily alls skulle äta eller om hon skulle försöka rulla sig i det som med allt äckligt hon hittar ute, och jag var tvungen att skölja ur påsen innan jag satte den i återvinningen. Nu vilar jag lite i soffan för att min näsa ska få återhämta sig innan det är dags för egna frukosten. Min aptit försvann helt av det här :rofl: Hundarna tyckte dock det var fantastiskt!

Och, det var precis likadant med förra lilla påsen jag lät dem äta. Eller nä. Den var faktiskt värre för det kändes som att min mage skulle vända sig ut och in när jag stod och gjorde i ordning allt...

En himla tur för mig att färskfoder luktar just färskt och fräscht :p

Hade precis en lite intressant upplevelse :p Skulle ge frukost till hundarna och eftersom jag fick massvis av smakprover på hundmässan passade jag på att låta dem dela på en liten påse blötmat nu.

Alltså. Jag tycker det är helt otroligt att folk står ut med att ge sina hundar blötmat. Det är ju helt otroligt vilken fruktansvärd stank det är! Jag började undra om Lily alls skulle äta eller om hon skulle försöka rulla sig i det som med allt äckligt hon hittar ute, och jag var tvungen att skölja ur påsen innan jag satte den i återvinningen. Nu vilar jag lite i soffan för att min näsa ska få återhämta sig innan det är dags för egna frukosten. Min aptit försvann helt av det här :rofl: Hundarna tyckte dock det var fantastiskt!

Och, det var precis likadant med förra lilla påsen jag lät dem äta. Eller nä. Den var faktiskt värre för det kändes som att min mage skulle vända sig ut och in när jag stod och gjorde i ordning allt...

Hahaha, då kan du tänka dig hur det är med kattmat 😆
Anledningen till att vi ger Oscar paté, den luktar minst.
Harry blir mer till sig ju mer maten stinker, helst skulle han leva på Mjau bitar i sås, den luktar i hela lägenheten 😅

Harry blir mer till sig ju mer maten stinker, helst skulle han leva på Mjau bitar i sås, den luktar i hela lägenheten 😅
När jag hade morgonskiftet i lagårn på gården i sverige så ingick att mata katten. Med äcklig blötmat. Stank så jag var tvungen att lämna den halvan av lagårn.

Fattar inte hur folk står ut med den lukten inomhus 🤢

När jag hade morgonskiftet i lagårn på gården i sverige så ingick att mata katten. Med äcklig blötmat. Stank så jag var tvungen att lämna den halvan av lagårn.

Fattar inte hur folk står ut med den lukten inomhus 🤢
Jag har jobbat på en industrilackering i 23 år. Jag vet inte tycker inte katternas mat luktar nånting.

Fy :D Nu är det så länge sedan jag hade katt att jag inte riktigt minns hur det var med just maten. Antar att jag vande mig vid det :cautious:

Jag tjöjs av färskfoderdoften men har inga problem att ge katterna blötmat :) alla är vi olika!
Men... färskfoder luktar ju ingenting? :D (om man inte ger sorter som innehåller vom då, då kan jag förstå att man reagerar). Det är ju inte någon skillnad i lukt på tex köttfärs för människor och köttkrosset i färskfodret.

Fy :D Nu är det så länge sedan jag hade katt att jag inte riktigt minns hur det var med just maten. Antar att jag vande mig vid det :cautious:

Men... färskfoder luktar ju ingenting? :D (om man inte ger sorter som innehåller vom då, då kan jag förstå att man reagerar). Det är ju inte någon skillnad i lukt på tex köttfärs för människor och köttkrosset i färskfodret.
Jag tycker att det luktar jättemycket och klarar inte av doften. Jag tycker att det är skillnad mot köttfärs faktiskt men jag tycker inte heller om hur rå köttfärs luktar. :) Som sagt alla är vi olika :D

Husse har skottat upp en liten runda på gården så på lunchen fick Zeppe komma ut lös och OJ vad lycklig han var över det! Det är bara när det är tillräckligt med snö jag vågar ha honom lös för han är för lat för att sticka ifrån mig i snön. Det var ju inte någon lång runda men han kutade den flera varv och så glad man blir av att se hans glädje :love:

Lova får numera vara lös hemma, ute på tomten och gå liiite längre promenader. Hon är SÅ glad! :love:
Fullt bushumör mest hela tiden.
Nu längtar hon nog tills hon får busa med kompisar också. Det brukar gå så vilt till, så det måste vi vänta lite med. Såret är ju läkt, men enligt hemgångsråden skulle vilda lekar och hård träning vänta ytterligare ca 14 dagar.

Lova har kommit fram till att hon ÄLSKAR linsbågar med jordnötssmör. Härom dagen hade jag lämnat påsen på sidobordet bredvid soffan, medan jag la pussel vid stora bordet någon meter därifrån.
Plötsligt var det något som prasslade och där stor ett skägg med STORA ögon med näsan i påsen. Idag tog jag fram det som var kvar och tänkte äta upp dem. Hunden kom som ett skott och började göra konster för att jag skulle dela med mig. 😂

För att inte tala om hur det luktar när det kommer ut i andra änden. 😅

Var snorhalt på grusvägen till stallet igår. Jag hasade fram för att inte slå ihjäl mig, Harry däremot tyckte det var superfestligt att rivstarta iväg, kuta en bit, tvärnitar och glida på sidan för att sen göra en ny rivstart 😂
När vi kom hem igen hade han fortfarande massor med energi, slet ner filten från soffan och la sig där uppe och stirrade på mig och Oscar 😆
1000015935.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama