Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tiden går fort när man har roligt, en vecka är avklarad här i UK nu och det är bara två hela dagar kvar innan vi beger oss hemåt.
Det har varit fina dagar 🥰 är så glad att jag valde att hänga på.

Vi började vid scottish border, en rejält utmanande och rolig terräng. Efter några dagar där begav vi oss söderut till Yorkshire.
Idag har jag träffat L:s pappa, en rejäl labbehane och ev den största teddybjörn jag mött :laugh: sedan tränade jag för hans ägare, vilket blev ett väldigt bra pass! Många bra tankar.

De två sista dagarna här är på fågel, och ikväll körde jag ner till strax söder om London för att vara på plats inför morgondagen.

L tränar och F och jag kör sightseeing övrig tid :D

Visa bifogad fil 131438
De ser verkligen hemma ut i den där miljön!

Tiden går fort när man har roligt, en vecka är avklarad här i UK nu och det är bara två hela dagar kvar innan vi beger oss hemåt.

Vi började vid scottish border, en rejält utmanande och rolig terräng. Efter några dagar där begav vi oss söderut till Yorkshire.
Idag har jag träffat L:s pappa, en rejäl labbehane och ev den största teddybjörn jag mött :laugh: sedan tränade jag för hans ägare, vilket blev ett väldigt bra pass! Många bra tankar.

De två sista dagarna här är på fågel, och ikväll körde jag ner till strax söder om London för att vara på plats inför morgondagen.

Visa bifogad fil 131438

Hur är det med Floyd? Blir han inte avis när han inte får träna? 😁

Visa bifogad fil 131438

Vilken fin bild :heart

Det var en rejäl rot kvar på den här valptanden. 😅

IMG_0117.webp

Lova ligger och sover under en filt i soffan. Hon har busat järnet hela fm!
Äntligen var hennes labbe-kompis tillbaka från sin mammaledighet!
Dessutom hade hon med sig en miniversion av sig själv, så min kompis behöll en av valparna.
Hon tyckte att valpen var alldeles lagom stor, men det lär den ju inte vara så länge till. :rofl:
Screenshot_20231107-105654~2.webp

Det tog en stund innan valpen fattade att Lova ville bli jagad. Lova studsade runt jämfota med en pinne i munnen. Tillslut hajade lillfisen och sprang efter. Skitnöjd Lova! 😍

Fördel med att vakna 5 på morgonen och bestämma sig för att kolla väderleksprognosen: Jag kunde passa på att rasta hundarna då, när det var uppehåll. Nu sitter vi i soffan och tittar ut på alla hundar i regntäcken och ägare med regnjacka eller paraply. Ska visst ösregna i någon timme. Damerna bör klara sig tills det är över :p

Valp på gång! Igår kväll pratade jag med Virrpannans uppfödare. Valparna ska besiktigas på fredag jag ska ringa henne på lördag och hon ska se ut en tikvalp åt oss!
Skräckblandad förtjusning här hemma. Ska bli så kul men jag tycker samtidigt att valpar är sjukt jobbiga.
Kul också att uppfödaren är så nöjd med oss som valpköpare. Hon säljer verkligen inte till vem som helst.

Tror att jag såg en lakke (laekenois) utanför! Det hör inte till vanligheterna :D

Känns som att både jag och hundarna har kul åt att sitta och spana i fönstret. Brukar se en westie varje morgon, idag hade den regnoverall. Sedan finns det en salig blandning av allt möjligt. Och några amstaffmixar såklart. Verkar även bo typ granne med en liten vit spets av något slag. Mer variation här än i vårt förra område. Där var det amstaffmix, chihuahua eller golden som gällde. Inte sett varken chihuahua eller golden här än.

Bog är så himla charmig. Har aldrig haft en hund som ser mig som sin människa. Floki och Tonto har aldrig tyckt att jag varit nummer ett. Men Bog tycker verkligen om mig. :love: På kvällarna och nätterna sover han i sin hage, men om han vill ut och kissa så vägrar han att komma ut ur hagen om det inte jag som går och lyfter upp honom. Kommer sambon för att lyfta ut honom så ligger han bara och stirrar på mig tills jag kommer. :laugh: Han älskar min sambo och är jätteglad när han ser honom och så, men gå ut, det gör man med matte.

Bog är så himla charmig. Har aldrig haft en hund som ser mig som sin människa. Floki och Tonto har aldrig tyckt att jag varit nummer ett. Men Bog tycker verkligen om mig. :love: På kvällarna och nätterna sover han i sin hage, men om han vill ut och kissa så vägrar han att komma ut ur hagen om det inte jag som går och lyfter upp honom. Kommer sambon för att lyfta ut honom så ligger han bara och stirrar på mig tills jag kommer. :laugh: Han älskar min sambo och är jätteglad när han ser honom och så, men gå ut, det gör man med matte.

Sån är Bella också, och samma här — första hunden som verkligen valt mig som människa! 😍

Ok så det verkar som att Bog under operationen har fått sin vanliga tand skadad. Det var inget som fanns där innan. Har bild på innan operationen. Har fått tid på samma klinik imorgon igen men är det här något som går att laga?

Blir så himla ledsen.
IMG_0177.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar