Ja precis. Helt bortskavd/utslagen emalj.Åh Bog! Är det som en bit som har blivit avslagen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja precis. Helt bortskavd/utslagen emalj.Åh Bog! Är det som en bit som har blivit avslagen?
Hur är det med Floyd? Blir han inte avis när han inte får träna?
Ok så det verkar som att Bog under operationen har fått sin vanliga tand skadad. Det var inget som fanns där innan. Har bild på innan operationen. Har fått tid på samma klinik imorgon igen men är det här något som går att laga?
Blir så himla ledsen. Visa bifogad fil 131553
Jag tænkte just sæga det, alla mina har haft stygn efter att ha tagit ut hørntænder.Borde gå att lägga dit lite material och laga.
Vet att vissa som tar ut de utan att öppna upp tandköttet kapar mjölktanden för att komma åt bättre, kanske råkat skrapa i med borren i den permanenta.
Otur
Bokade tid på annan klinik nu. Vågar inte åka tillbaka dit vi var.Borde gå att lägga dit lite material och laga.
Vet att vissa som tar ut de utan att öppna upp tandköttet kapar mjölktanden för att komma åt bättre, kanske råkat skrapa i med borren i den permanenta.
Otur
Bokade tid på annan klinik nu. Vågar inte åka tillbaka dit vi var.
Så det går alltså att laga tänder?
Mjölktanden vi fick verkade dock hel, så vet inte om dom kapat denna? Det var på Anicura Värmdö, Bagarmossen refererade mig dit när jag ringde då dom inte tar tänder.
Man kan ju tycka att dom borde lagat tanden om dom förstört den när dom ändå hade honom sövd. Om den går att laga måste han ju sövas ingen. Fyfan vad ledsen jag blir. Han är sju månader och kan inte gå runt med trasiga tänder.
Jag tænkte just sæga det, alla mina har haft stygn efter att ha tagit ut hørntænder.
Bogs tand satt stenhårt, var inte lös alls tyvärr.Om du åker till samma så kollas/ordnas det kanske gratis dock tänker jag.
Går att lägga lagningar precis som på människotänder. Om det behövs och är lämpligt dvs.
Om inga roterande verktyg används så känns det konstigt att man ska ha orsakat skada på emaljen på den permanenta
Vissa veterinärer tar ut de slutet (utan att öppna tandköttet) alltid eller i vissa fall. Särskilt om de redan är rätt lösa och vickar. Jag brukar göra det om de är väldigt väldigt lösa.
Kan du inte sätta in en bur i baksätet när bilen står stilla och ha honom i den? Jag har haft både tygburar, flygburar och utställningsburar i metall i baksäte vid behov.Igår var jag i fårhagen med Spock, vi tränade tävlingsmässig utfållning och ganska snart begrep han konceptet. Hämt är lite svårt att träna för där ute springer han längs med staketet så vidare ut går det inte att gå. Behöver nog träna på nytt ställe och med funkisar på plats för att det ska bli samma sak som på tävling eller så åker vi ut tills han kopplar det.
Idag ska vi ut en vända igen till fårhagen, husse skulle köra agility med resten av gänget. Har agilitytävling med Spock imorgon men velar lite om vi ska åka. Det som känns jobbigt är att han isåfall kommer sitta i bilen i sele då min bil med alla hundburar i är på verkstad för oöverskådlig tid framåt (husse körde på en hjort ). Dessutom orolig att han ska demolera inredning i husses (fina, nya) bil då det kommer ta några timmar och han lär väl hinna bli lite uttråkad..
I hallen finns ju möjlighet att vara men risken är ju att han håller låda och stressar upp sig då han inte fått nån tävlingsvana än.
Kan du inte sätta in en bur i baksätet när bilen står stilla och ha honom i den? Jag har haft både tygburar, flygburar och utställningsburar i metall i baksäte vid behov.
Jag förstår. Det har onekligen sina fördelar med små hundar har jag märkt sen jag gick ner ordentligt i storlekDet blir för trångt att lyckas få in en bur av den storlek som krävs i baksätet eller nånstans i bilen för den delen. Vi har en bur till småtjejerna i baksätet och det är trångt.. Det är lite jobbigt att ha hund av modellen liten älgkalv ur den aspekten att han tar en del plats. Jag har ju en skåpbil så där fick jag in ordentlig bur storleksmässigt men den får inte plats i makens bil.
Har sagt till maken att fixa en lösning med grindar och galler till bakluckan som han hade i sin förra bil men det har inte blivit av än då vi alltid åkt iväg med alla hundarna i min bil när man ska på tävling eller annat där hundarna sitter i bilen ett tag. Vi lär inte hinna lösa det till imorgon.
Jag förstår. Det har onekligen sina fördelar med små hundar har jag märkt sen jag gick ner ordentligt i storlek
Låter som en bra planJust nu lutar jag åt att åka och hoppas på att han inte håller full låda.i hallen. Funkar det inte så är det ju bara att åka hem igen, får tänka på det som ett pass miljöträning .
Han var ju betydligt lugnare redan förra (andra) tävlingen jämfört med första.
Men vafan, hundskrutt!Vilken jävla dag. Två veterinärbesök för tänderna och nu hamnade vi på akuten för att han åt upp en bit av sin nya bädd/dyna jag köpte på vägen hem från tandläkaren.
Känns som att han har tagit på sig rollen som @AraSlei ’s Otis hade.Men vafan, hundskrutt!
Jag tycker det låter som att det är dags att han betalar lite hyra för att bidra till sina omkostnader
Vilken jävla dag. Två veterinärbesök för tänderna och nu hamnade vi på akuten för att han åt upp en bit av sin nya bädd/dyna jag köpte på vägen hem från tandläkaren.