Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis varit ute och cyklat med Lily. 7km på skogsvägar och hon var otroligt duktig! Det är så kul att se hur uppmärksam hon är. Hon håller sig hela tiden fint vid sidan, saktar ner när jag ber om det och ökar tempot när jag cyklar snabbare. Några gånger vågade jag köra henne i galopp också och oj så glad hon blev :D

Nu ligger hon och solar på balkongen, och jag känner mig elak som inte varit ute mycket med Ebrah, men, Ebrahs tass är inte helt bra så då får det bli lite lugnare tempo. Hon kan iaf följa med på långpromenader, så det ska vi se till att komma ut på imorgon.

Lilli har modellat för halloweenfotot och alltså, hon är en rätt fantastisk liten pryl 😍
Tålamodet att bara chilla när jag ställer ordning rekvisitan, fipplar med kamerainställningarna, sedan visar henne var hon ska sitta och fixar hennes "utstyrsel", är kanske inte vad man förväntar sig av min lilla räserterrier 😅

FB_IMG_1696431238208.jpg

Resultatet av dagens vedermödor visas lagom till halloween 😉

Har fått upp ögonen lite för Muddy paws. Någon som provat? Brukar det bara arrangeras i Stockholm?
Ja, Runsten Equestrian brukar ha. :) Jättefin anläggning, hade häst där ett tag, loppet går på fälttävlans-banan som är enorm om jag inte missuppfattat. Ska försöka vara med med Bog nästa år. :)

Har fått upp ögonen lite för Muddy paws. Någon som provat? Brukar det bara arrangeras i Stockholm?
Jag och Ascot har sprungit två gånger, var dock 2 år senaste gången. Banan går som sagt på Runsten Equestrian, söder om Stockholm.

Har varit superbra arrangerat varje gång vi deltog. Utifrån bilderna jag har sett från loppet som gick i september så ser hindrena ännu roligare ut nu, mer vattenhinder vilket jag tycker är jättekul!

3 grader varmt ute. Sommaren är tveklöst förbi här nu. Hade tröjor på damerna när vi gick längre kvällsrastning och ändå frös Lily när vi kom hem, hon rullade ihop sig till en boll och tyckte det var trevligt när jag la en filt över henne. Det är dumt, de där tröjorna är välsittande och skitsnygga, men jag tvivlar på hur mycket de egentligen gör för hundarna. Blir kanske till att sy något eget täcke istället, jag har faktiskt oanvänt ulltyg hemma.

3 grader varmt ute. Sommaren är tveklöst förbi här nu. Hade tröjor på damerna när vi gick längre kvällsrastning och ändå frös Lily när vi kom hem, hon rullade ihop sig till en boll och tyckte det var trevligt när jag la en filt över henne. Det är dumt, de där tröjorna är välsittande och skitsnygga, men jag tvivlar på hur mycket de egentligen gör för hundarna. Blir kanske till att sy något eget täcke istället, jag har faktiskt oanvänt ulltyg hemma.
Syrran har numera bara Paikka (märke) till sin frysgris till jycke och är extremt nöjd med det, både vad gäller passform och funktion. Fleecetröja + täcke nu när det börjar bli kallt. Testat det?

Min hund var nog en katt i ett tidigare liv. Imorse var det minusgrader här. Hon ville gå ut, jag stängde altandörren efter henne. Det fick jag inte göra!
Då hoppade hon upp på dörren och blängde på mig genom rutan.
"Öppna! Nu!"
Jag trodde hon ville gå in igen, så jag öppnade. Nä, då gick hon iväg ett par meter och satte sig och blängde på mig. Jag fick ju inte få för mig att stänga igen, så hon var tvungen att hålla koll!
"Jag ska vara ute, men dörren ska vara öppen. Jag vill kunna gå in om jag känner för det, men det gör jag inte."

Den där Ebrah alltså. Det blåser sjukt mycket ute nu, så hon var väl lite kall efter morgonrastningen. Hon for upp i soffan, stirrandes på mig för att säga åt mig att följa med. Sedan la hon sig mitt på min plats, mycket medvetet. Då var ju jag tvungen att verkligen pressa mig ner bredvid henne, vilket resulterade i att hon nu är halvt på mig, halvt under mig ungefär. Hon är SÅ glad åt att vara riktigt, riktigt nära, och eftersom jag ville ha en filt över benen så fick hon också en filt på sig, ännu bättre!

Så ja. Hon ligger här, halvsovandes och bara njuter av att vara så nära det är fysiskt möjligt att vara för en liten hund. Älskade dåre. Jag har aldrig träffat någon som är så mysig som hon är :heart

Min hund var nog en katt i ett tidigare liv. Imorse var det minusgrader här. Hon ville gå ut, jag stängde altandörren efter henne. Det fick jag inte göra!
Då hoppade hon upp på dörren och blängde på mig genom rutan.
"Öppna! Nu!"
Jag trodde hon ville gå in igen, så jag öppnade. Nä, då gick hon iväg ett par meter och satte sig och blängde på mig. Jag fick ju inte få för mig att stänga igen, så hon var tvungen att hålla koll!
"Jag ska vara ute, men dörren ska vara öppen. Jag vill kunna gå in om jag känner för det, men det gör jag inte."
Så anser kissarna också. Dörren och fönstret skall vara öppet matte och husse anser att då får stollarna jobba in till elräkning.

Trött Tilda. Det blåser storm, men är sol. Vi har testat att cykla för första gången. Först gick jag med henne och cykeln lite efter vägen och hon hanterade det ganska bra, så då gick vi till en grusväg jag vet att det inte åker några bilar (är bara ett hus i slutet av det), och så testade jag att cykla. Först bara med en fot på pedalen och den andra sparkade lite fart men hon travade på så fint bredvid så vågade cykla ordentligt. Hon både travade och galopperade så fint, bara ett par gånger hon var på väg framför cykeln så jag fick ropa och bromsa 😅
IMG_20231007_144123.webp

Någon som har pomppa jumppa fleece?
Tycker de ser trevliga ut men blir osäker på storlek, står att de är små i storlek.
Han har 30 i sitt vintertäcke, det passar hundar med storlek 28 - 32 cm, är ganska rymligt på honom.
Tror ni 31 blir bra?
Han är en liten mask fortfarande 😅

Någon som har pomppa jumppa fleece?
Tycker de ser trevliga ut men blir osäker på storlek, står att de är små i storlek.
Han har 30 i sitt vintertäcke, det passar hundar med storlek 28 - 32 cm, är ganska rymligt på honom.
Tror ni 31 blir bra?
Han är en liten mask fortfarande 😅
Jag har och älskar dom! Mina dvärgschnauzrar har storlek 34 men min minsta skulle kunna ha storlek 31 också, hon har oftast storlek 30 i vanliga täcken. Med tanke på att en Griffon har smalare bröstkorg och är något mindre än en dvärgschnauzer tror jag storlek 31 blir perfekt till Harry!

Jag har och älskar dom! Mina dvärgschnauzrar har storlek 34 men min minsta skulle kunna ha storlek 31 också, hon har oftast storlek 30 i vanliga täcken. Med tanke på att en Griffon har smalare bröstkorg och är något mindre än en dvärgschnauzer tror jag storlek 31 blir perfekt till Harry!

Tack ❤️
Då ska jag beställa, hittade en rolig färg också 😁

Åkte till fårhagen på eftermiddagen när jag hade vaknat, husse var snäll och följde med. Han fick försöka ställa ut får med Tay så tränade jag hämt med Spock, det gick riktigt bra faktiskt. Kan vara så att jag spontananmält Spock både till vp och IK1 i alldeles för nära tid med tanke på att vi inte riktigt har alla pusselbitar på plats än :angel: .
Det får gå som det går, han gör iallafall inga dumheter och är stabil. Det som kommer vara mest utmanande är att gå in med honom till stolpen och delning som vi inte hunnit träna in så bra än och som oftast fallerar på mig som är dålig på att läsa fåren 😝.
Efter fårhagen strosade vi i naturreservatet med alla vovvarna i solnedgången, att det var kyligt hindrade varken lilla M eller Spock från att ta sig ett dopp.

20231006_111755.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka