Uppdateringstråd 28

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis så.
Lite lugnare dagar äter han knappt något, aktiva dagar äter han massor och får ännu mer energi och kutar bort den där extra maten direkt 😆
Lily har varit helt hopplös med maten nu några dagar, tittar på den som om jag ska förgifta henne. En rejäl långpromenad och bus i hage med Ebrah så var det problemet löst! Känns så dumt när vi haft perioder där vi av någon anledning inte kunnat hålla igång som vanligt och hon då knappt äter, men tja, hon mår inte dåligt av det och det är ju egentligen skönt med en hund som man inte behöver kämpa för att hålla i bra hull. Det har bara tagit tid för mig att vänja mig vid det. Alla i Ebrahs nära släkt (dvs, alla mina tidigare salukis) har varit som labradorer när det kommer till matlust :p

Nytrimmad 😁
Hon hade velat ta lite mer i ansiktet men Harry ville bitas lite för mycket så det kan jag göra hemma när han vilar.
IMG_20231010_122753.webp

Här har vi en bc som är skendräktig och tycker att den vanliga maten är. 🤢
Hon äter när hon blir tillräckligt hungrig men det tar emot så har köpt ett nytt märke färskfoder så får hon äta det ett tag. 😅
Hon verkar överlag tycka att det är tråkigt att äta samma var dag och behöver trots allt äta en del för att inte bli för tunn och ha ork.

Här har vi en bc som är skendräktig och tycker att den vanliga maten är. 🤢
Hon äter när hon blir tillräckligt hungrig men det tar emot så har köpt ett nytt märke färskfoder så får hon äta det ett tag. 😅
Hon verkar överlag tycka att det är tråkigt att äta samma var dag och behöver trots allt äta en del för att inte bli för tunn och ha ork.
Tror jag har enda BCn som blir tjock på luft. :rofl: 😬

Lilli är till 99% extremt lättlärd oavsett vad det gäller, men "ligg" har varit rena grekiskan i typ 8 månader.

Visa bifogad fil 129780

Långsammare läggande får man nog leta efter 😂 men nu har hon iaf lärt sig den grekiskan 😍
Haha. Oskar tittar på mig och frågar -varför?
Har jag en godis ligger han direkt :meh:

Det finns ju tillfällen när jag behöver lägga honom trots att
jag inte har godis i handen. Suck.

Hans grekiska är att gå bredvid med slakt koppel. Totalt onödigt när man kan dra... Morrar jag, fattar han precis. I tio sekunder.

Öva öva öva.

Haha. Oskar tittar på mig och frågar -varför?
Har jag en godis ligger han direkt :meh:

Det finns ju tillfällen när jag behöver lägga honom trots att
jag inte har godis i handen. Suck.

Hans grekiska är att gå bredvid med slakt koppel. Totalt onödigt när man kan dra... Morrar jag, fattar han precis. I tio sekunder.

Öva öva öva.

Så gör Harry med 😆
Utan godis stirrar han bara på mig.
Vad får jag för det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama